Název Connaugth se vztahuje k britské firmě na závodní vozy, která v 50 letech vešla s několika úspěšnými vozy Formule 1 do historie výroby automobilů.
V roce 1959 mizí Connaugth úplně z automobilové scény a až v roce 2002 je vzkříšen několika experty. Nový tým firmy Connaugth představil v roce 2004 studii sportcoupé Type-D H s hybridním pohonem. Jako hlavní zdroj pohonu sloužil speciálně zkonstruovaný dvoulitrový desetiválcový motor. A právě tento agregát V10 bude pohánět první sériový model Type-D GT Syracuse. Motor poskytuje výkon 300 koní a točivý moment 371 Nm. Díky tomu může tento anglický "sporťák" uhánět rychlostí přes 270 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za cca 5 vteřin.
Motor ale není vše, co sportovní vůz potřebuje. Dále potřebnou nízkou váhu a nepružnou, tuhou konstrukci zajišťuje trubkový rám z oceli a hliníkové opláštění. Syracuse váží jen 1 325 kg. Díky uložení motoru vpředu a pohonu zadních kol je váha rozvoměrně rozložena na obě nápravy. Rozvor 2,84 metrů, nákladná konstrukce podvozku, výkonné brzdy a 19 palcová kola jsou garanty zážitku ze sportovní jízdy.
Sportovně stylizovaný je i interiér vozu. Nápadné jsou četné kulaté ukazatele na prostřední konsole a mohutná spona mezi sedadly, která jsou potažena kůží a látkou a v zatáčkách nabízejí potřebné boční držení. Connaugth právě sbíra objednávky na Type-D GT Syracuse. Pravděpodobně budou první vozy v roce 2006 doručeny k zákazníkům. Výroba však bude limitována 100 kusy. Podle přání výbavy se cena pohybuje mezi 65 000 až 80 000 librami.
Foto: Connaugth Motor
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.