Název Connaugth se vztahuje k britské firmě na závodní vozy, která v 50 letech vešla s několika úspěšnými vozy Formule 1 do historie výroby automobilů.
V roce 1959 mizí Connaugth úplně z automobilové scény a až v roce 2002 je vzkříšen několika experty. Nový tým firmy Connaugth představil v roce 2004 studii sportcoupé Type-D H s hybridním pohonem. Jako hlavní zdroj pohonu sloužil speciálně zkonstruovaný dvoulitrový desetiválcový motor. A právě tento agregát V10 bude pohánět první sériový model Type-D GT Syracuse. Motor poskytuje výkon 300 koní a točivý moment 371 Nm. Díky tomu může tento anglický "sporťák" uhánět rychlostí přes 270 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za cca 5 vteřin.
Motor ale není vše, co sportovní vůz potřebuje. Dále potřebnou nízkou váhu a nepružnou, tuhou konstrukci zajišťuje trubkový rám z oceli a hliníkové opláštění. Syracuse váží jen 1 325 kg. Díky uložení motoru vpředu a pohonu zadních kol je váha rozvoměrně rozložena na obě nápravy. Rozvor 2,84 metrů, nákladná konstrukce podvozku, výkonné brzdy a 19 palcová kola jsou garanty zážitku ze sportovní jízdy.
Sportovně stylizovaný je i interiér vozu. Nápadné jsou četné kulaté ukazatele na prostřední konsole a mohutná spona mezi sedadly, která jsou potažena kůží a látkou a v zatáčkách nabízejí potřebné boční držení. Connaugth právě sbíra objednávky na Type-D GT Syracuse. Pravděpodobně budou první vozy v roce 2006 doručeny k zákazníkům. Výroba však bude limitována 100 kusy. Podle přání výbavy se cena pohybuje mezi 65 000 až 80 000 librami.
Foto: Connaugth Motor
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.