Connaugth Type-D GT

Jiří Krejčí, 16. prosince 2005, 11:47 Google+

Název Connaugth se vztahuje k britské firmě na závodní vozy, která v 50 letech vešla s několika úspěšnými vozy Formule 1 do historie výroby automobilů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Type-D GT

Type-D GT | foto: Connaugth Motor

Sdílejte článek

V roce 1959 mizí Connaugth úplně z automobilové scény a až v roce 2002 je vzkříšen několika experty. Nový tým firmy Connaugth představil v roce 2004 studii sportcoupé Type-D H s hybridním pohonem. Jako hlavní zdroj pohonu sloužil speciálně zkonstruovaný dvoulitrový desetiválcový motor. A právě tento agregát V10 bude pohánět první sériový model Type-D GT Syracuse. Motor poskytuje výkon 300 koní a točivý moment 371 Nm. Díky tomu může tento anglický "sporťák" uhánět rychlostí přes 270 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za cca 5 vteřin.

Motor ale není vše, co sportovní vůz potřebuje. Dále potřebnou nízkou váhu a nepružnou, tuhou konstrukci zajišťuje trubkový rám z oceli a hliníkové opláštění. Syracuse váží jen 1 325 kg. Díky uložení motoru vpředu a pohonu zadních kol je váha rozvoměrně rozložena na obě nápravy. Rozvor 2,84 metrů, nákladná konstrukce podvozku, výkonné brzdy a 19 palcová kola jsou garanty zážitku ze sportovní jízdy.

Sportovně stylizovaný je i interiér vozu. Nápadné jsou četné kulaté ukazatele na prostřední konsole a mohutná spona mezi sedadly, která jsou potažena kůží a látkou a v zatáčkách nabízejí potřebné boční držení. Connaugth právě sbíra objednávky na Type-D GT Syracuse. Pravděpodobně budou první vozy v roce 2006 doručeny k zákazníkům. Výroba však bude limitována 100 kusy. Podle přání výbavy se cena pohybuje mezi 65 000 až 80 000 librami.

Foto: Connaugth Motor 

Vytisknout

Diskuze: Connaugth Type-D GT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

EcoRacer

VW EcoRacer v prvním silničním testu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud