Volkswagenův EcoRacer, který byl nedávno představen veřejnosti úspěšně dokončil silniční test na testovací dráze v Pau na jihu Francie.
Po nedávném představení EcoRaceru na Motor Show v Tokiu a pozitivním přijetí od novinářů a odborných návštěvníků se žlutý sporťák přesunul na okruh v Pau. 34 novinářů z devíti zemí najezdili dohromady okolo 1200km, především ve vysokých rychlostech.
Eco Racer prokázal, že není jen obyčejný žlutý dvousedadlový vůz, ale je všestranně dynamický stejně jako jakékoliv kupé. Motor umístěný ve střední části vozu a ideální rozložení hmotnosti přispívá k neutrálnímu chování v zatáčkách. Rovněž hmotnost 850 kg je působivá a díky uhlíko-vláknové konstrukci uděluje vozidlu zrychlení na sto kilometrovou rychlost za 6,3 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 230 km/h a to i přes relativně malý obsah, vznětový 1,5 litr dopovaný turbem dává 100 kw / 136 koní. Průměrná spotřeba je pouhých 3,4 litru na 100km! Pro veřejnost bude k vidění na výstavě Autostadt ve Wolsburgu v lednu 2006.
zdroj: Volkswagen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.