Volkswagenův EcoRacer, který byl nedávno představen veřejnosti úspěšně dokončil silniční test na testovací dráze v Pau na jihu Francie.
Po nedávném představení EcoRaceru na Motor Show v Tokiu a pozitivním přijetí od novinářů a odborných návštěvníků se žlutý sporťák přesunul na okruh v Pau. 34 novinářů z devíti zemí najezdili dohromady okolo 1200km, především ve vysokých rychlostech.
Eco Racer prokázal, že není jen obyčejný žlutý dvousedadlový vůz, ale je všestranně dynamický stejně jako jakékoliv kupé. Motor umístěný ve střední části vozu a ideální rozložení hmotnosti přispívá k neutrálnímu chování v zatáčkách. Rovněž hmotnost 850 kg je působivá a díky uhlíko-vláknové konstrukci uděluje vozidlu zrychlení na sto kilometrovou rychlost za 6,3 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 230 km/h a to i přes relativně malý obsah, vznětový 1,5 litr dopovaný turbem dává 100 kw / 136 koní. Průměrná spotřeba je pouhých 3,4 litru na 100km! Pro veřejnost bude k vidění na výstavě Autostadt ve Wolsburgu v lednu 2006.
zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.