Od ledna bude nabízet Suzuki třetí generaci SUV Grand Vitara s dieselovým motorem. Doposud byly jen benzínové o objemech 1,6 a 2,0 litru.
Tento vznětový agregát bude nabízen pro tří i pětidveřovou verzi a může být kombinován s výbavou Club nebo Comfort. Motor disponuje výkonem 129 koní a téměř od volnoběhu působí točivý moment. Při 2 000 otáčkách je dosaženo maxima - 300 Nm. Průměrná spotřeba je 7,4 litrů nafty na 100 km, u pětidveřové verze 7,7 l. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne třídveřová Grand Vitara za 12,8 sekund, její těžší pětidveřový kolega ke stejnému výkonu potřebuje o 0,4 sekundy více. Obě verze dosahují maximální rychlosti 170 km/h.
Sériově je vůz vybaven filtrem výfukových sazí, elektronickou stabilizací ESP včetně kontroly trakce, 6 airbagy a moderním ABS. Ochrana proti bočnímu nárazu ve dveřích, aktivní opěrky hlavy a v případě nárazu výklopné pedály doplňují bezpečnost tohoto SUV.
Foto: Suzuki Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.