Od ledna bude nabízet Suzuki třetí generaci SUV Grand Vitara s dieselovým motorem. Doposud byly jen benzínové o objemech 1,6 a 2,0 litru.
Tento vznětový agregát bude nabízen pro tří i pětidveřovou verzi a může být kombinován s výbavou Club nebo Comfort. Motor disponuje výkonem 129 koní a téměř od volnoběhu působí točivý moment. Při 2 000 otáčkách je dosaženo maxima - 300 Nm. Průměrná spotřeba je 7,4 litrů nafty na 100 km, u pětidveřové verze 7,7 l. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne třídveřová Grand Vitara za 12,8 sekund, její těžší pětidveřový kolega ke stejnému výkonu potřebuje o 0,4 sekundy více. Obě verze dosahují maximální rychlosti 170 km/h.
Sériově je vůz vybaven filtrem výfukových sazí, elektronickou stabilizací ESP včetně kontroly trakce, 6 airbagy a moderním ABS. Ochrana proti bočnímu nárazu ve dveřích, aktivní opěrky hlavy a v případě nárazu výklopné pedály doplňují bezpečnost tohoto SUV.
Foto: Suzuki Motors
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.