Vynikající hudebník, který v poslední době zažívá úspěšné období. Předskakoval skupině Simply Red na pražském koncertu, splnil si hudební sen - zpíval ve Velké Lucerně.
Nejdená se o nikoho jiného než o vítěze v kategorii Skokan roku 2005 v anketě Český slavík a finalistu druhé řady soutěže Česko hledá SuperStar Petra Bende.
Petře, máte řidičák? Řidičák vlastním, docela širokej - C, B, malá motorka… I na traktor mám řidičák. Autoškolu jste dělal hned v 18? Já myslím, že jo. Už se nepamatuju přesně, kdy to bylo, ale myslím, že jsem dlouho nečekal. Autoškolu jsem dělal v Brně, byla zima, takže to bylo takový těžký ježdění a hned první jízdu jsem jel po Brně – to bylo šílený. Řídil jste v autoškole poprvé? Předtím mě kámarádi trošku učili, takže se přiznávám, že v autoškole to nebylo poprvé. Vlastníte momentálně auto? Auto momentálně nemám, protože se rozmýšlím, jaké koupit. Mám vyhlídnutou Octavii kombi s turbodieslovým motorem a mírně jeté Volvo přivezené ze zahraničí. Jinak jsem měl Škodovku 120, která mně posloužila strašně dobře, pak dlouhou dobu starou kufrovou Sierru, která byla úžasná. Chcete koupit nové nebo ojeté z bazaru? Z bazaru bych asi auto nekoupil. Uvažuju teda ne o novým, ale přes známé. Ne, že bych byl nedůvěřivej, ale v bazaru nevíte odkud to auto pochází. Takže raději koupím auto přes známé než nějakej bazar. Když jezdíte s manažerem na různá vystoupení, co děláte v autě nejraději? Pozorujete krajinu, přeříkáváte si texty,…? V autě nejraději poslouchám muziku. Když řídím, i když se vezu. A někdy v autě píšu texty za jízdy, což je moje taková slabina. (smích) Vím, že bych to neměl dělat, ale plno věcí mě za jízdy napadá. Jakou hudbu konkrétně? Rádio, cédéčka nebo vlastní hudbu? Spíš různě. Mám rád i rádia, ale spíš různou muziku – třeba soundtracky, který rád poslouchám v autě, protože tam je na to čas si je poslechnout. Ale jinak poslouchám víc cédéčka než rádio. Dokázal byste při autonehodě poskytnout první pomoc? Určitě bych nějakým způsobem pomoct dokázal. Nevím, jestli by to bylo s úplně doktorskou péčí, ale určitě bych se na to nevykašlal. Jednou jsme právě takovou podobnou situaci zažili, když jsme jeli s kapelou a viděli jsme člověka v příkopě. Byl to cyklista a bylo to docela ošklivý. V podstatě jsme mu zachránili život. I když ne na moc dlouho, protože nakonec zemřel, ale bylo to hodně silný a dodnes si to pamatuju. Máte nějaké auto, kterým byste si splnil sen? Hodně lidí má nějaký supersport, co Vy? Chrysler Voyager. Jen pro Vás nebo myslíte i na kapelu, že zrovna tak velké auto? To není moc velký auto… Já mám rád hodně velký auta. Tohle je takový rodinný. Jak člověk pořád vozí ty kytary s sebou a různý nástroje, tak potřebuje velký auto. Nebo třeba nějakýho offroada. Můj kamarád třeba vlastní Hummera a ten je pekelnej! Trošku ponorka, ale dobrý… (smích) Jaký máte vztah k motorkám? První motorka, na který jsem jel byla Babeta, kterou měli naši a já jsem jim ji tajně ukradl. A potom dlouhou řadu let jsem měl Simsona skůtra. To byla docela taková módní záležitost. Potom jsem ho prodal, něco jsem přidal, koupil jsem si tu Škodovku 120 a od té doby jsem věrnej autům. Ale kdybych kupoval motorku, tak určitě raději choppera než nějakou sportovní. A na závěr pozdrav Petra Bende četnářům portálu AUTO NEWS NETWORK - stáhni si zde
Foto: ANN a DAN - production
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?