Vynikající hudebník, který v poslední době zažívá úspěšné období. Předskakoval skupině Simply Red na pražském koncertu, splnil si hudební sen - zpíval ve Velké Lucerně.
Nejdená se o nikoho jiného než o vítěze v kategorii Skokan roku 2005 v anketě Český slavík a finalistu druhé řady soutěže Česko hledá SuperStar Petra Bende.
Petře, máte řidičák? Řidičák vlastním, docela širokej - C, B, malá motorka… I na traktor mám řidičák. Autoškolu jste dělal hned v 18? Já myslím, že jo. Už se nepamatuju přesně, kdy to bylo, ale myslím, že jsem dlouho nečekal. Autoškolu jsem dělal v Brně, byla zima, takže to bylo takový těžký ježdění a hned první jízdu jsem jel po Brně – to bylo šílený. Řídil jste v autoškole poprvé? Předtím mě kámarádi trošku učili, takže se přiznávám, že v autoškole to nebylo poprvé. Vlastníte momentálně auto? Auto momentálně nemám, protože se rozmýšlím, jaké koupit. Mám vyhlídnutou Octavii kombi s turbodieslovým motorem a mírně jeté Volvo přivezené ze zahraničí. Jinak jsem měl Škodovku 120, která mně posloužila strašně dobře, pak dlouhou dobu starou kufrovou Sierru, která byla úžasná. Chcete koupit nové nebo ojeté z bazaru? Z bazaru bych asi auto nekoupil. Uvažuju teda ne o novým, ale přes známé. Ne, že bych byl nedůvěřivej, ale v bazaru nevíte odkud to auto pochází. Takže raději koupím auto přes známé než nějakej bazar. Když jezdíte s manažerem na různá vystoupení, co děláte v autě nejraději? Pozorujete krajinu, přeříkáváte si texty,…? V autě nejraději poslouchám muziku. Když řídím, i když se vezu. A někdy v autě píšu texty za jízdy, což je moje taková slabina. (smích) Vím, že bych to neměl dělat, ale plno věcí mě za jízdy napadá. Jakou hudbu konkrétně? Rádio, cédéčka nebo vlastní hudbu? Spíš různě. Mám rád i rádia, ale spíš různou muziku – třeba soundtracky, který rád poslouchám v autě, protože tam je na to čas si je poslechnout. Ale jinak poslouchám víc cédéčka než rádio. Dokázal byste při autonehodě poskytnout první pomoc? Určitě bych nějakým způsobem pomoct dokázal. Nevím, jestli by to bylo s úplně doktorskou péčí, ale určitě bych se na to nevykašlal. Jednou jsme právě takovou podobnou situaci zažili, když jsme jeli s kapelou a viděli jsme člověka v příkopě. Byl to cyklista a bylo to docela ošklivý. V podstatě jsme mu zachránili život. I když ne na moc dlouho, protože nakonec zemřel, ale bylo to hodně silný a dodnes si to pamatuju. Máte nějaké auto, kterým byste si splnil sen? Hodně lidí má nějaký supersport, co Vy? Chrysler Voyager. Jen pro Vás nebo myslíte i na kapelu, že zrovna tak velké auto? To není moc velký auto… Já mám rád hodně velký auta. Tohle je takový rodinný. Jak člověk pořád vozí ty kytary s sebou a různý nástroje, tak potřebuje velký auto. Nebo třeba nějakýho offroada. Můj kamarád třeba vlastní Hummera a ten je pekelnej! Trošku ponorka, ale dobrý… (smích) Jaký máte vztah k motorkám? První motorka, na který jsem jel byla Babeta, kterou měli naši a já jsem jim ji tajně ukradl. A potom dlouhou řadu let jsem měl Simsona skůtra. To byla docela taková módní záležitost. Potom jsem ho prodal, něco jsem přidal, koupil jsem si tu Škodovku 120 a od té doby jsem věrnej autům. Ale kdybych kupoval motorku, tak určitě raději choppera než nějakou sportovní. A na závěr pozdrav Petra Bende četnářům portálu AUTO NEWS NETWORK - stáhni si zde
Foto: ANN a DAN - production
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).