Na detroitském autosalonu, který se bude konat od 14. do 22. ledna 2006 ukáže světu Mazda svou studii sportcoupé Kabura. Bude to po Sassou a Senku třetí japonská studie během 5 měsíců.
Kromě této sportcoupé studie bude v Detroitu k vidění také CX-7. Toto SUV již bylo jednou v minulosti v Detroitu představeno, a to v roce 2005 jako studie MX-Crossport. Nyní představí Mazda sériovou verzi, která má začátkem roku 2006 přijít na severoamerický trh. Evropští zákazníci si budou muset počkat alespoň do roku 2007, protože tento vůz byl vytvořen speciálně pro USA a Kanadu.
CX-7 je opravdu působivé auto, které není tak vysoké jako ostatní SUV. Interiér vychází z MX-Crossport. Přístrojová deska se 3 navzájem rozdělenými ukazateli, vysoko umístěná řadící páka a sportovní sedadla odpovídají sportovním ambicím vozu. Místo vzadu je pro tři cestující a je rozděleno v poměru 60 ku 40. Objem kufru je za normálních okolností 847 litrů, při sklopení zadních sedadel 1 659 litrů.
Nové SUV od Mazdy bude pohánět čtyřválcový benzínový agregát s turbodmychadlem o objemu 2,3 litru. Tento motor s přímým vstřikováním paliva pochází z Mazdy 6 MPS, která příjde na evropský trh začátkem roku 2006. CX-7 bude poskytovat výkon 244 koní a točivý moment 350 Nm při 2 500 otáčkách. Ještě při 5 000 otáčkách má být k dispozici 99% točivého momentu. Vůz bude vybaven 6 stupňovou automatickou převodovkou a zrychlení z 0 na 100 km/h bude někde okolo 10 vteřin. V sériové nabídce nebude chybět ABS ani ESP včetně regulace prokluzu. Dále si zákazník bude moci vybrat mezi pohonem předních nebo všech kol.
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.