Dieselový motor 1,3CDTI s 90k pro Astru a se 75k pro Combo a Merivu dostal sériově bezúdržbový filtr pevných částic. Nový diesel od Opelu nahrazuje u Comba 1,3CDTI se 70k, u Merivy bude nabízen nově.
Tento nový agregát ze skupiny Ecotec se zvihovým objemem 1,2 litru a kompresí 17,6:1 vyniká v moderní dieselové technice. Vstřikovací systém Common-Rail pracuje při vysokém tlaku 1 400 barů a stará se o perfektní rozptýlení paliva. To je hlavní předpoklad pro tichý chod tohoto čtyřválce.
Maximální točivý moment má hodnotu 170 Nm a působí od 1 750 do 2 500 otáček, nejvyššího výkonu dosahuje vůz při 4 000 otáčkách. Tento čtyřválcový Common-Rail turbodiesel je nejmenším agregátem v této třídě na světě. Je 460 mm dlouhý, 500 mm široký a 650 mm vysoký.
Foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.