Dieselový motor 1,3CDTI s 90k pro Astru a se 75k pro Combo a Merivu dostal sériově bezúdržbový filtr pevných částic. Nový diesel od Opelu nahrazuje u Comba 1,3CDTI se 70k, u Merivy bude nabízen nově.
Tento nový agregát ze skupiny Ecotec se zvihovým objemem 1,2 litru a kompresí 17,6:1 vyniká v moderní dieselové technice. Vstřikovací systém Common-Rail pracuje při vysokém tlaku 1 400 barů a stará se o perfektní rozptýlení paliva. To je hlavní předpoklad pro tichý chod tohoto čtyřválce.
Maximální točivý moment má hodnotu 170 Nm a působí od 1 750 do 2 500 otáček, nejvyššího výkonu dosahuje vůz při 4 000 otáčkách. Tento čtyřválcový Common-Rail turbodiesel je nejmenším agregátem v této třídě na světě. Je 460 mm dlouhý, 500 mm široký a 650 mm vysoký.
Foto: General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.