Fanoušci offroadů mohou u Mercedesu obdivovat klasickou třídu G nebo elektronikou vybavený model M. Nová třída GL nepřichází na úkor žádné z jmenovaných.
Třída G se nabízí jako cabrio, tří nebo pětidvéřová verze. Všechny tyto verze jsou 5 místné. Nová třída GL může být 5 nebo 7 místná. Není to jen offroad, nabízí i komfort limuzíny. Oproti klasickému "géčku" je GL kulatější, působí jako větší sourozenec třídy M. S délkou 5,09 metrů je o 30 cm delší než G, o 15 cm širší, jen výška je menší - o 10 cm.
Sezení v 7 místné verzi je rozděleno na 2 místa vpředu, 3 na zadních sedadlech a 2 samostatná sedadla jsou ve třetí řadě. V pětimístné variantě je k dispozici 1 240 litrů zavazadlového prostoru, po sklopení sedadel až 2 300 litrů!
V nabídce dieselových motorů pro třídu GL můžeme najít šestiválcový motor 320 CDI poskytující výkon 224 koní a nový osmiválcový agregát 420 CDI s výkonem 306 koní a točivým momentem 700 Nm. Oba vznětové motory splňují emisní limit Euro 4 a pracují s bezúdržbovým filtrem pevných částic. Benzínové motory jsou v nabídce také dva - 5,5 litrový GL 500 s 388 koňmi a GL 450 o objemu 4,6 litru a výkonem 340 koní. Oba tyto motory jsou sériově dodávány se 7 stupňovou automatickou převodovkou.
Stejně jako třída M je i GL vybavena permanentním pohonem všech kol 4Matic. Vzduchové pérování Airmatic a adaptivní tlumící systém je také v sériové výbavě tohoto vozu. Sériová výbava zahrnuje ještě 6 airbagů, 3 bodové pásy na všech sedadlech, elektricky ovládaná sedadla vpředu a panoramatickou střechu až nad třetí řadu sedadel. Z příplatkové výbavy zmiňme ochranu cestujících Pre-Safe známou třeba z třídy S. Tento systém rozpozná na základě ABS, brzdového asistenta a ESP, zda dojde k nehodě a na základě těchto výsledků se aktivují pasivní prvky bezpečnosti jako třeba přitahovač bezpečnostního pásu.
Mercedes-Benz třídy GL oslaví světovou premiéru na detroitském autosalonu v lednu 2006. Potom příjde na trh v USA, na evropský až v září 2006. K cenám zatím Mercedes-Benz neuvedl nic bližšího.
Foto: Mercedes - Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.