U příležitosti návštěvy čínského premiéra byla dnes v Praze podepsána společná deklarace mezi ŠKODA AUTO a.s, SAIC Motor Corporation Ltd., Volkswagen AG a Shanghai Volkswagen Automotive Company Ltd.
Zástupci uvedených společností svým podpisem stvrdili společné úsilí a v souladu s již dříve podepsanou licenční smlouvou o montáži modelu Octavia v Číně projevují v dokumentu vůli dále prohlubovat vzájemnou spolupráci. Partneři deklarovali rovněž maximální snahu upevnit a dále posilovat pozici značky Škoda v Číně, která uvedením modelu Octavia na čínský trh vstoupí do nové fáze.Předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig u příležitosti podepsání společné deklarace s čínskými partnery řekl: „Čína je pro nás strategickým trhem a podepsaná deklarace je dalším krokem k úspěšné expanzi značky Škoda na čínském trhu. Tímto společným prohlášením jsme také položili základ hlubší spolupráce na budoucích projektech.“V Číně se má od roku 2007 ve společnosti Shanghai Volkswagen vyrábět Škoda Octavia, limuzína střední třídy. Současně se počítá s vysokým stupněm lokalizace, která umožní ekonomicky výhodnou výrobu. Prodej a servis vozů Škoda bude zajišťovat síť vybraných prodejců a servisních podniků značky Škoda. Vozy vyrobené v závodě Shanghai Volkswagen budou určeny pro čínský trh.Zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.