Ano čtete dobře. Tuner B&B upravil Polo GTI tak, že jeho maximální rychlost nyní dosahuje 258 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 vteřin.
Tyto hodnoty vyplývají z výkonu, který opravdu B&B Polo poskytuje, tedy 300 koní a točivý moment má hodnotu 410 Nm. Aby bylo dosaženo takového výkonu musel být sériový 1,8 litrový agregát vyměněn za jiný, kompletně upravený. Mimo jiné musely být změněny písty, ojnice, chalzení vzduchu a vstřikovací zařízení. Agregát má pouze jednu speciální hlavu válců a větší turbodmychadlo. Aby byla teplota a protitlak výfukových plynů zredukována, je Polo vybaveno speciálním výfukovým potrubím s velkým předním dílem a vysoce výkonným katalyzátorem.
Vylepšení sériového Pola GTI příjde na 10 000 Euro. K tomu se ještě připlácí za úpravu podvozku a kola, takže konečná cena takto "našlapaného" vozu se vyšplhá až na 36 000 Euro, což je něco málo přes milion korun. Komu však 300 koní příjde hodně, ten má na výběr i z méně drastických úprav - a to na 195, 210, 245 nebo 260 koní. Auto jezdí na 17 nebo 18 palcových kolech a je pochopitelně vybaveno vysoce výkonnými brzdami.
Foto: B&B Tuning
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.