Ano čtete dobře. Tuner B&B upravil Polo GTI tak, že jeho maximální rychlost nyní dosahuje 258 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 vteřin.
Tyto hodnoty vyplývají z výkonu, který opravdu B&B Polo poskytuje, tedy 300 koní a točivý moment má hodnotu 410 Nm. Aby bylo dosaženo takového výkonu musel být sériový 1,8 litrový agregát vyměněn za jiný, kompletně upravený. Mimo jiné musely být změněny písty, ojnice, chalzení vzduchu a vstřikovací zařízení. Agregát má pouze jednu speciální hlavu válců a větší turbodmychadlo. Aby byla teplota a protitlak výfukových plynů zredukována, je Polo vybaveno speciálním výfukovým potrubím s velkým předním dílem a vysoce výkonným katalyzátorem.
Vylepšení sériového Pola GTI příjde na 10 000 Euro. K tomu se ještě připlácí za úpravu podvozku a kola, takže konečná cena takto "našlapaného" vozu se vyšplhá až na 36 000 Euro, což je něco málo přes milion korun. Komu však 300 koní příjde hodně, ten má na výběr i z méně drastických úprav - a to na 195, 210, 245 nebo 260 koní. Auto jezdí na 17 nebo 18 palcových kolech a je pochopitelně vybaveno vysoce výkonnými brzdami.
Foto: B&B Tuning
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.