Fenomenální jízdní vlastnosti, respektuhodný výkon a extrémně malá hmotnost - to jsou vynikající vlastnosti sportovních vozů Duos Elise a Exige.
Oběma modelům z dílny Lotusu však chyběla využitelnost v každodenním provozu. Tento nedostatek může prolomit nový model Europa S, který příjde na trh v červenci 2006. S tímto modelem následuje Lotus aktuální trend uzavírání roadsterů. Porsche vykouzlilo z Boxtera Coupé, BMW v létě vypustí zastřešenou Z4 a u Lotusu je to podobné. Konstrukce a technika pochází z Lotusu Elise. Přes lehkou konstrukci (vůz váží 995 kilo) nabízí Lotus Europa S díky enegii absorbující přídi vysokou bezpečnost při nárazu.
Lotus je poháněn dvoulitrovým čtyřválcovým motorem poskytujícím výkon 203 koní při 5 400 otáčkách. Maximální točivý moment vrcholí při 4 200 otáčkách hodnotou 263 Nm. Již při 2 000 otáčkách je k dispozici 90% točivého momentu. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne tento model za 5,7 vteřin, na 160 km/h mu stačí pouhých 14 sekund. Maximální rychlost dosahuje 225 km/h.
Tento anglický "sporťák" by se měl začít vyrábět v červenci 2006 a jeho cena se bude pravděpodobně pohybovat okolo 50 000 Euro, čemuž odpovídá asi 1,5 milionu korun českých.
Foto: Lotus Media Centre
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.