Range Rover Sport od Land Roveru byl oceněn titulem "SUV roku 2005" od časopisu BBC Top Gear. Tato cena se uděluje každoročně.
S více jak 20 000 vozy prodanými ve světě a 11 oceněními má Range Rover Sport od uvedení na trh v květnu tohoto roku velmi úspěšný start. Tato poslední pocta přichází na konec přísných silničních testů a úkolů, které pro vozidlo určil tým časopisu Top Gear - od předstižení vysoce výkonného vojenského tanku až po překonání velké písečné duny Big Red v Dubaji.
Redaktor Top Gearu řekl, že Range Rover Sport s 390 koňmi byla pro magazín jediná volba na SUV roku 2005. BMW a Porsche dělají nejlepší sportovní vozy a jeden nebo dva modely, které spadají pod SUV. Na druhé straně Land Rover dělal vždy jen skvělá SUV.
Magazínem Top Gear byl také oceněn hlavní inženýr Jaguaru a Land Roveru Mike Cross jako "Muž roku 2005".
Zdroj: Ford Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.