Range Rover Sport od Land Roveru byl oceněn titulem "SUV roku 2005" od časopisu BBC Top Gear. Tato cena se uděluje každoročně.
S více jak 20 000 vozy prodanými ve světě a 11 oceněními má Range Rover Sport od uvedení na trh v květnu tohoto roku velmi úspěšný start. Tato poslední pocta přichází na konec přísných silničních testů a úkolů, které pro vozidlo určil tým časopisu Top Gear - od předstižení vysoce výkonného vojenského tanku až po překonání velké písečné duny Big Red v Dubaji.
Redaktor Top Gearu řekl, že Range Rover Sport s 390 koňmi byla pro magazín jediná volba na SUV roku 2005. BMW a Porsche dělají nejlepší sportovní vozy a jeden nebo dva modely, které spadají pod SUV. Na druhé straně Land Rover dělal vždy jen skvělá SUV.
Magazínem Top Gear byl také oceněn hlavní inženýr Jaguaru a Land Roveru Mike Cross jako "Muž roku 2005".
Zdroj: Ford Company
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?