Do rodiny dieslových agregátů pro model Audi A4 přibyl další přírůstek - 2,7 TDI. Stávající 3,0 TDI bude ještě silnější a 1,9 TDI zase čistější.
Nový dieslový šestiválcový motor o objemu 2,7 litru se 180 koňmi, známý z modelové řady A6, se dá již objednávat i pro model A4 i A4 Avant. S pohonem předních kol zrychlí A4 s tímto agregátem z 0 na 100 km/h za 8,4 sekund a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h. 2,7 TDI je sériově dodáván s filtrem pevných částic a hodnota jeho spotřeby je 6,7 l/100 km.
Nejen pro sedan a kombi A4, ale i pro A4 Cabrio a A8 je připraveno zvýšení výkonu u motoru 3,0 TDI na 233 koní. Díky tomu zrychlí A4 z 0 na 100 km/h za 6,8 sekund a dosáhne maximální rychlosti 245 km/h. Spotřeba se přitom pohybuje okolo 7,6 l/ 100 km.
Pro čtyřválcový diesel 2,0 TDI se 140 koňmi, který je vybaven sériově filtrem pevných částic a 6 stupňovou manuální převodovkou, bude možnost objednat i pohon všech kol - quattro. 1,9 TDI se 115 koňmi se stane čistějším díky nově dodávanému filtru částic.
Foto: Audi Press
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.