Do rodiny dieslových agregátů pro model Audi A4 přibyl další přírůstek - 2,7 TDI. Stávající 3,0 TDI bude ještě silnější a 1,9 TDI zase čistější.
Nový dieslový šestiválcový motor o objemu 2,7 litru se 180 koňmi, známý z modelové řady A6, se dá již objednávat i pro model A4 i A4 Avant. S pohonem předních kol zrychlí A4 s tímto agregátem z 0 na 100 km/h za 8,4 sekund a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h. 2,7 TDI je sériově dodáván s filtrem pevných částic a hodnota jeho spotřeby je 6,7 l/100 km.
Nejen pro sedan a kombi A4, ale i pro A4 Cabrio a A8 je připraveno zvýšení výkonu u motoru 3,0 TDI na 233 koní. Díky tomu zrychlí A4 z 0 na 100 km/h za 6,8 sekund a dosáhne maximální rychlosti 245 km/h. Spotřeba se přitom pohybuje okolo 7,6 l/ 100 km.
Pro čtyřválcový diesel 2,0 TDI se 140 koňmi, který je vybaven sériově filtrem pevných částic a 6 stupňovou manuální převodovkou, bude možnost objednat i pohon všech kol - quattro. 1,9 TDI se 115 koňmi se stane čistějším díky nově dodávanému filtru částic.
Foto: Audi Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.