Škoda Fabia TDI v testu úsporné jízdy

Martin Kovalčík, 5. prosince 2005, 14:40 Google+

Po 18 051 kilometrech 30 evropskými zeměmi dorazil mistr světa v úsporné jízdě Gerhard Plattner se svou Škodou Fabií 1.4 TDI do Hamburku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fabia

Fabia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Dosáhl tak cíle svého turné s pracovním názvem „Napříč Evropou za méně než 1000 euro“. Během čtyř týdnů nakonec za pohonné hmoty utratil jen 745,77 eura. „Podařilo se! Chtěl jsem ukázat, že se Škodou Fabií TDI lze i za nepříznivých podmínek jezdit tak, aby byla dodržena normovaná průměrná spotřeba 4,7 litru na 100 kilometrů nebo dokonce spotřeba nižší,“ prohlásil Gerhard Plattner v cíli své cesty.

Šetrná naftová Fabia s motorem 1.4 TDI (51kW/70 k) se v průměru spokojila s 3,94 litry na 100 kilometrů - a to při průměrné rychlosti 81,88 km/h., navzdory několika překonaným horským průsmykům a vozovkám pokrytým sněhem.

Plattner musel častěji doplňovat nádržku ostřikovače než tankovat naftu. Do servisu jel během své okružní cesty Evropou pouze jednou: v Portugalsku přesně po 15 000 kilometrech na předepsanou výměnu oleje. Nejvyšším bodem jeho cesty Evropou byl průjezd tyrolským průsmykem Kühtaisattel v nadmořské výšce 2020 metrů. Zavítat chtěl Plattner se svou fabií i do ostrovního Irska, porucha motoru trajektu a napnutý časový harmonogram si však vyžádaly změnu plánu. I kvůli tomu se počet projetých zemí zastavil na čísle 30.

„Úspornost, to je životní styl. Platí to i pro vlastní potřeby. A recept na úspornou jízdu? Především jezdit předvídavě, protože každé sešlápnutí brzdového pedálu znamená plýtvání energií. Na semaforu se vyplatí motor vypnout, pokud na červenou čekám déle než 20 sekund,“ prohlásil Gerhard Plattner.

zdroj: Skoda auto

Vytisknout

Diskuze: Škoda Fabia TDI v testu úsporné jízdy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Focus

Essen Motor Show 2005

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud