Dílna José Franqueira sídlí na předměstí španělského Madridu.
Ročně její brány opustí asi tucet diuviálních tříkolek JZR Bandido, inspirovaných prvními modely anglické značky Morgan.
Tříkolka má šasi z ocelových trubek, které nese přední kolo, zadní nápravu a navařené boční díly karoserie z ocelového plechu. Přední a zadní kapoty jsou laminátové. Motor, vidlicový dvouválec 850 cm3 leží nezakrytý před přední nápravou a je chlazen volně proudícím vzduchem. Nabízí maximální výkon 55 kW (75 k). Motor pohání hřídelí zadní kola přes pětistupňovou sekvenční převodovku, dodávanou na přání se zpátečkou s elektropohonem. Řízení je hřebenové. Zavěšení předních kol má pár trojúhelníkových ramen s vinutou pružinou a tlumičem, vzadu na páru ramen a dvojici tlumičů. Brzdy všech kol jsou kotoučové. Hmotnost dvoumístné tříkolky činí pouhých 380 kg. Nádrž v zádi pojme 22 l benzinu. Kromě toho může firma ARS dodat repliku HFS Morgan.
AUTO forum
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.