Tuto studii představí Citroën na boloňském autosalónu, který se koná od 3. do 11. prosince 2005. Studie s odnímatelnou střechou je s délkou 330 cm o 15 cm kratší než nejmenší sériový Citroën - C1.
Zvenku působí tento dvoumístný vůz velmi kulatě, podobně jako C3 Pluriel. Vpředu jsou velmi výrazené stříbrné zamřížkované otvory pro vstup vzduchu. Čelní sklo se táhne hodně dozadu a přechází v panoramatickou střechu. Na bocích bíle lakovaného vozu nejdeme něco, co na první pohled připomíná dřevěné opláštění amerických kombiků. Jedná se o prosklené průhledy ve spodní části dveří. Díky nim mohou cestující ještě bezprostředněji prožít pohyb vozu a zvýšit pocit rychlosti. Zesílený dojem z rychlosti a pohybu je také díky nízkému položení vozu. Velkoplošné prosklení nabízí neomezený rozhled do všech stran a přístup světla do interiéru.
Vůz nabízí prostor pro dva dospělé a jejich zavazadla. Cestující nemají každý své sedadlo, nýbrž jednu dlouhou lavici ze silikonového materiálu. Neobvyklé je také ovládání řazení, oken a zrcátek - vše se nachází na lavici. Volant je dvoubarevný a na černé oblasti uprostřed můžeme najít tachometr a otáčkoměr.
Citroën C - Airplay je vybaven benzínovým motorem o výkonu 110 koní. Tento výkon je přenášen automatizovanou manuální převodovkou Sensodrive, kterou známe z modelu C1. Narozdíl od C1 má C - Airplay řazení pod volantem. Vlídnost k životnímu prostředí dokazuje Airplay technologií Stop&Start, která příjde na trh začátkem roku 2006 v modelu C3. Motor se při káždé zastávce vypne, což šetří benzín. Po puštění bzdového pedálu se chod motoru opět aktivuje.
Foto: Citroën
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.