Citroën: Studie C - Airplay

Jiří Krejčí, 2. prosince 2005, 13:01 Google+

Tuto studii představí Citroën na boloňském autosalónu, který se koná od 3. do 11. prosince 2005. Studie s odnímatelnou střechou je s délkou 330 cm o 15 cm kratší než nejmenší sériový Citroën - C1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën

Citroën | foto: Citroën

Sdílejte článek

Zvenku působí tento dvoumístný vůz velmi kulatě, podobně jako C3 Pluriel. Vpředu jsou velmi výrazené stříbrné zamřížkované otvory pro vstup vzduchu. Čelní sklo se táhne hodně dozadu a přechází v panoramatickou střechu. Na bocích bíle lakovaného vozu nejdeme něco, co na první pohled připomíná dřevěné opláštění amerických kombiků. Jedná se o prosklené průhledy ve spodní části dveří. Díky nim mohou cestující ještě bezprostředněji prožít pohyb vozu a zvýšit pocit rychlosti. Zesílený dojem z rychlosti a pohybu je také díky nízkému položení vozu. Velkoplošné prosklení nabízí neomezený rozhled do všech stran a přístup světla do interiéru.

Vůz nabízí prostor pro dva dospělé a jejich zavazadla. Cestující nemají každý své sedadlo, nýbrž jednu dlouhou lavici ze silikonového materiálu. Neobvyklé je také ovládání řazení, oken a zrcátek - vše se nachází na lavici. Volant je dvoubarevný a na černé oblasti uprostřed můžeme najít tachometr a otáčkoměr.

Citroën C - Airplay je vybaven benzínovým motorem o výkonu 110 koní. Tento výkon je přenášen automatizovanou manuální převodovkou Sensodrive, kterou známe z modelu C1. Narozdíl od C1 má C - Airplay řazení pod volantem. Vlídnost k životnímu prostředí dokazuje Airplay technologií Stop&Start, která příjde na trh začátkem roku 2006 v modelu C3. Motor se při káždé zastávce vypne, což šetří benzín. Po puštění bzdového pedálu se chod motoru opět aktivuje.

Foto: Citroën

Vytisknout

Diskuze: Citroën: Studie C - Airplay

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Sportage

Kia Sportage s novým motorem 2,0 CRDi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud