Citroën: Studie C - Airplay

Citroën
Citroën, foto: Citroën
Jiří Krejčí 2. prosince 2005 13:01
Sdílej:

Tuto studii představí Citroën na boloňském autosalónu, který se koná od 3. do 11. prosince 2005. Studie s odnímatelnou střechou je s délkou 330 cm o 15 cm kratší než nejmenší sériový Citroën - C1.

Zvenku působí tento dvoumístný vůz velmi kulatě, podobně jako C3 Pluriel. Vpředu jsou velmi výrazené stříbrné zamřížkované otvory pro vstup vzduchu. Čelní sklo se táhne hodně dozadu a přechází v panoramatickou střechu. Na bocích bíle lakovaného vozu nejdeme něco, co na první pohled připomíná dřevěné opláštění amerických kombiků. Jedná se o prosklené průhledy ve spodní části dveří. Díky nim mohou cestující ještě bezprostředněji prožít pohyb vozu a zvýšit pocit rychlosti. Zesílený dojem z rychlosti a pohybu je také díky nízkému položení vozu. Velkoplošné prosklení nabízí neomezený rozhled do všech stran a přístup světla do interiéru.

Vůz nabízí prostor pro dva dospělé a jejich zavazadla. Cestující nemají každý své sedadlo, nýbrž jednu dlouhou lavici ze silikonového materiálu. Neobvyklé je také ovládání řazení, oken a zrcátek - vše se nachází na lavici. Volant je dvoubarevný a na černé oblasti uprostřed můžeme najít tachometr a otáčkoměr.

Citroën C - Airplay je vybaven benzínovým motorem o výkonu 110 koní. Tento výkon je přenášen automatizovanou manuální převodovkou Sensodrive, kterou známe z modelu C1. Narozdíl od C1 má C - Airplay řazení pod volantem. Vlídnost k životnímu prostředí dokazuje Airplay technologií Stop&Start, která příjde na trh začátkem roku 2006 v modelu C3. Motor se při káždé zastávce vypne, což šetří benzín. Po puštění bzdového pedálu se chod motoru opět aktivuje.

Foto: Citroën

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).