Nový agregát vyvinutý Volvem přichází do modelu S40 a V50. Jedná se o pětiválcový vznětový motor o objemu 2,4 litru. Disponuje výkonem 180 koní, který je přenášen 5 stupňovou automatickou převodovkou.
Tímto motorem rozšířilo Volvo nabídku dieslových motorů na tři. Do nynějška nabízelo pouze dvě varianty, a to s výkonem 109 a 136 koní. Mezinárodní debut budou mít modely S40 D5 a V50 D5 na italské půdě, při příležitosti konání boloňské Motorshow na začátku prosince 2005. Samotná výroba v belgickém Gentu je naplánována na začátek roku 2006.
Do nového coupé Volvo C70 příjde dieslový motor s označením D5 v průběhu roku 2006. Plánovaný odbyt těchto tří modelů s nejsilnějším dieslem od Volva je 10 000 kusů ročně, přičemž očekávaný podíl na evropském trhu modelové řady S40 a V50 je 10%.
Foto: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.