Nový agregát vyvinutý Volvem přichází do modelu S40 a V50. Jedná se o pětiválcový vznětový motor o objemu 2,4 litru. Disponuje výkonem 180 koní, který je přenášen 5 stupňovou automatickou převodovkou.
Tímto motorem rozšířilo Volvo nabídku dieslových motorů na tři. Do nynějška nabízelo pouze dvě varianty, a to s výkonem 109 a 136 koní. Mezinárodní debut budou mít modely S40 D5 a V50 D5 na italské půdě, při příležitosti konání boloňské Motorshow na začátku prosince 2005. Samotná výroba v belgickém Gentu je naplánována na začátek roku 2006.
Do nového coupé Volvo C70 příjde dieslový motor s označením D5 v průběhu roku 2006. Plánovaný odbyt těchto tří modelů s nejsilnějším dieslem od Volva je 10 000 kusů ročně, přičemž očekávaný podíl na evropském trhu modelové řady S40 a V50 je 10%.
Foto: Volvo
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.