Na již probíhající essenské Motor Show představil německý tuner vozů BMW něco, co tu ještě nebylo. Do nové řady 3 si vypůjčil motor z BMW M5.
Při pohledu na tento vůz si nejdříve všimneme dvoubarevného laku. Střecha, na kapotě zužující se pruh od předního okna až k otvoru pro vstup vzduchu na předním spoileru a pruh od blatníku přes dveře jdoucí do ztracena v šedé barvě. Samozřejmě nechybí ani sportovní aerodynamické doplňky jako přední a zadní spoiler a masivní boční prahy. Přední části vozu dominují 3 veliké otvory pro vstup vzduchu, zadní části čtyři koncovky. Tento speciálně vyrobený pro H50 výfukový systém z ušlechtilé oceli může být zakončen na přání zákazníka pouze dvěma oválnými koncovkami.
Pod termodynamicky optimalizovanou kapotou se ukrývá agregát z modelu M5. Avšak ještě trošku silnější. Disponuje výkonem 550 koní, točivým momentem 520 Nm a umožňuje řidiči Hartge H50 jet až 320 km/h rychlostí. Výkon je přenášen 7 stupňovou manuální převodovkou na 20 palcová kola obutá do pneumatik 245 vpředu a 285 vzadu.
Sportovní charakter podtrhuje tachometr do 330 km/h, 3 ramenný sportovní volant v kůži s carbonovými částmi, osvětlená hlavice řadící páky v kombinaci kůže a hliníku a ve stejné kombinaci ruční brzda.
Foto: Hartge
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.