Na již probíhající essenské Motor Show představil německý tuner vozů BMW něco, co tu ještě nebylo. Do nové řady 3 si vypůjčil motor z BMW M5.
Při pohledu na tento vůz si nejdříve všimneme dvoubarevného laku. Střecha, na kapotě zužující se pruh od předního okna až k otvoru pro vstup vzduchu na předním spoileru a pruh od blatníku přes dveře jdoucí do ztracena v šedé barvě. Samozřejmě nechybí ani sportovní aerodynamické doplňky jako přední a zadní spoiler a masivní boční prahy. Přední části vozu dominují 3 veliké otvory pro vstup vzduchu, zadní části čtyři koncovky. Tento speciálně vyrobený pro H50 výfukový systém z ušlechtilé oceli může být zakončen na přání zákazníka pouze dvěma oválnými koncovkami.
Pod termodynamicky optimalizovanou kapotou se ukrývá agregát z modelu M5. Avšak ještě trošku silnější. Disponuje výkonem 550 koní, točivým momentem 520 Nm a umožňuje řidiči Hartge H50 jet až 320 km/h rychlostí. Výkon je přenášen 7 stupňovou manuální převodovkou na 20 palcová kola obutá do pneumatik 245 vpředu a 285 vzadu.
Sportovní charakter podtrhuje tachometr do 330 km/h, 3 ramenný sportovní volant v kůži s carbonovými částmi, osvětlená hlavice řadící páky v kombinaci kůže a hliníku a ve stejné kombinaci ruční brzda.
Foto: Hartge
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.