Nový model Sedici je opravdový skok mezi modely SUV, kombinuje radost z jízdy s prostorným vozidlem kompaktních rozměrů a možností vyrazit do přírody a terénu.
Název Sedici znamená v překladu šestnáct, a to je číslo, které dostanete vynásobením 4x4. Ano, správně, tohle vozidlo má pohon všech kol, takže vás nenechá na holičkách ani v terénu! Design vytvořila Giugiarova návrhová společnost Italdesign. Premiéru si odbude na počest dvacáté zimní světové olympiády v rodném Turíně v únoru 2006. Exteriér se pochlubí moderními koncovými světly a svalnatými nárazníky zvětšující vozidlo. I přes vysokou světlost působí Sedici sportovně.
Nový model je k dispozici se dvěmi pohonnými jednotkami, 107-koňová 1,6 16v a 120-koňové JTD multijet a pohání buď všechna 4 kola nebo dovolí řidiči přepnout na pohon pouze předních kol, tím zaručí menší spotřebu. Fiat Sedici je ideálním řešením pro všestranně založeného řidiče a dokáže se přizpůsobit vašim požadavkům, je obratný ve městě, působí dominantně, vkusný interiér spolu s moderním kabátem vás chytne za oko, v kritických situacích je tu pohon všech kol a vysoká bezpečnost. Je vhodný pro vaši rodinu i volný čas. Fiat udělal další krok dopředu a doufejme že to bude trefa do černého.
zdroj: fiat group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.