Německý tuner Hamann vytvořil program pro BMW M5. Začal u úplné maličkosti, a to že odstranil elektronický omezovač rychlosti. A co na to BMW M5?
V sériovém provedení je pětilitrový destiválcový vysokootáčkový motor o výkonu 507 koní a točivém momentu 520 Nm omezen elektronikou při 250 km/h. Hamann tento "problém" odstranil a dává odpověď těm, kteří se ptali jaká je maximální rychlost M5 bez omezovače - 327 km/h! Tento zákrok stojí v přepočtu 50 000 Kč. Komu však nestačí tento stav, tomu nabízí Hamann zvýšení výkonu na 603 koní a točivého momentu na 574 Nm. Na tuto úpravu si bude muset člověk sáhnout již trošku hlouběji do kapsy, cena je v přepočtu téměř 300 000 Kč.
Z optického paketu dostalo BMW M5 přední spoiler, který je namontovaný na sériový, zadní spoiler s difusérem a výřezem pro čtyři koncovky výfuku a střešní spiler. Na přání je k dostání i celý nový přední spoiler s mlhovými světly. Auto také lemují decentrní boční prahy. Nová jsou také sportovní zrcátka od Hamanna, která jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná a pro zájemce i elektricky sklopitelná.
Sériová M5 si pod vedením Hamanna ještě více "sedla", a to o 2,5 cm. Má nově instalované odvětrávané brzdové kotouče na přední nápravě a 5 typů litých kol na výběr - od 19 po 21 palcové. Pro navození závodní atmosféry se setkáme v interiéru s doplňky z carbonu a hliníkovými pedály, nožní opěrkou a ruční brzdou. K tomu je kožené vybavení v různých barvách a vybavení multimédii - DVD, TV nebo Playstation.
Foto: Hamann Motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.