Částicové filtry pro naftové motory snižují do značné míry emise pevných částic do okolního prostředí. Filtr zachytí dokonce i ty nejjemnější částečky, které vznikají při spalování nafty.
Moderní naftové motory produkují podstatně méně sazí než starší agregáty. Nejnovější generace částicových filtrů pro naftové motory firmy Volkswagen pracuje bez použití aditiv a nevyžaduje proto po celou dobu používání žádnou údržbu. Životnost odpovídá životnosti vozu a majitel je proto ušetřen výměny filtru, který je nově montován do modelu Touran 1,9TDI (77kw). Silnější bratříček 2,0 TDI ho má v sérii, stejně jako nové modely Golf, Golf Plus a Passat.
Filtry se sestávají z porézního keramického materiálu, který je opatřen vrstvou obsahující ušlechtilé kovy. Saze jsou při průchodu porézním keramickým materiálem zachyceny, zatímco plyny mohou volně unikat. Aby byla zajištěna dlouhodobá průchodnost filtru, musí být částice, které se na filtru usadí, odstraňovány.
Filtr se čistí tak, že usazené saze jsou čas od času zlikvidovány. Při pasivní regeneraci dochází k pomalé a šetrné přeměně sazí v CO2. Tento proces vyžaduje, aby teplota výfukových plynů dosahovala teploty vyšší než 630 °C, přičemž proces probíhá, aniž by vyžadoval nějaká konkrétní opatření, např. při jízdě na dálnici.
zdroj: Volkswagen CR
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.