Filtr pevných částic DPF také pro VW Touran

Volkswagen
Volkswagen, foto: Volkswagen CR
Martin Kovalčík 28. listopadu 2005 18:09
Sdílej:

Částicové filtry pro naftové motory snižují do značné míry emise pevných částic do okolního prostředí. Filtr zachytí dokonce i ty nejjemnější částečky, které vznikají při spalování nafty.

Moderní naftové motory produkují podstatně méně sazí než starší agregáty. Nejnovější generace částicových filtrů pro naftové motory firmy Volkswagen pracuje bez použití aditiv a nevyžaduje proto po celou dobu používání žádnou údržbu. Životnost odpovídá životnosti vozu a majitel je proto ušetřen výměny filtru, který je nově montován do modelu Touran 1,9TDI (77kw). Silnější bratříček 2,0 TDI ho má v sérii, stejně jako nové modely Golf, Golf Plus a Passat.

Filtry se sestávají z porézního keramického materiálu, který je opatřen vrstvou obsahující ušlechtilé kovy. Saze jsou při průchodu porézním keramickým materiálem zachyceny, zatímco plyny mohou volně unikat. Aby byla zajištěna dlouhodobá průchodnost filtru, musí být částice, které se na filtru usadí, odstraňovány.

Filtr se čistí tak, že usazené saze jsou čas od času zlikvidovány. Při pasivní regeneraci dochází k pomalé a šetrné přeměně sazí v CO2. Tento proces vyžaduje, aby teplota výfukových plynů dosahovala teploty vyšší než 630 °C, přičemž proces probíhá, aniž by vyžadoval nějaká konkrétní opatření, např. při jízdě na dálnici.

zdroj: Volkswagen CR

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).