Nejnovější model Citroën C6 obstál na výbornou v testech EuroNCAP. Umístil se mezi nejlepšími vozy v hodnocení bezpečnosti dospělých a dětí a nejvyšší ohodnocení získal v kritériu bezpečnost chodců.
Z hlediska bezpečnosti dospělých pasažérů je Citroën C6 na čele pelotonu ve svém segmentu s 5 hvězdičkami za 34 nasbíraných bodů (max. bylo 37 bodů). Bezpečnost dětských pasažérů byla ohodnocena 4 hvězdičkami z pěti možných. Bezpečnost chodců dostala maximální ohodnocení 4 hvězdičkami. Vysoký stupeň pasivní bezpečnosti dosahuje Citroën C6 zejména díky 9 airbagům, z nichž jsou dva adaptivní čelní na místě řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu i vzadu, totéž platí u airbagů hlavových, dále tříbodové polohovatelné bezpečnostní pásy vpředu i vzadu, pyrotechnické předpínače a omezovače tlaku bezpečnostních pásů, výztužné tyče ve dveřích, samočinná aktivace varovných blikačů při prudkém brzdění, aktivní kapota s programovatelnou deformovatelností, bezpečnostní spínač Shift - Lock na voliči automatické převodovky, signalizace opuštění jízdního pruhu, natáčecí hlavní bi-xenonové světlomety atd.
Citroën C6 je prvním sériově vyráběným vozem na světě, který se pyšní tzv. aktivní kapotou, která má programovatelnou neformovatelnost pro všechny typy postav. Navíc je pod kapotou dostatek prostoru, který odděluje kryt motoru od agregátů pod ním.
Zdroj: Citroen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.