Po Fiatu Panda a Pandě 4x4 přichází další rozšíření pro tuto modelovou řadu - Panda Cross. Tento model by se měl objevit na trhu v první polovině roku 2006.
Vůz Panda Cross spojuje křivky modelové řady Panda s prvky terénního vozidla. Mohutný přední nárazník s rozšířenými otvory pro vstup vzduchu a integrovanými mlhovkami, dominantní kulaté světlomety a ochraný nátěr podvozku v imitaci hliníku to dostatečně podtrhují.
Panda Cross je poháněna dieslovým 16 ventilovým motorem o objemu 1,3 litru, který poskytuje výkon 70 koní. Byl oceněn jako motor roku 2005 a disponuje točivým momentem 145 Nm při 1500 otáčkách. Převodovka je manuální 5 stupňová, z 0-100 km/h zrychlí za 18 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 150 km/h. Hodnota průměrné spotřeby je udávána 5,8 litrů na 100 km.
Další technickou výbavou Pandy je automatický pohon všech kol, který je ideálně rozdělen mezi přední a zadní kola. Po běžné asfaltové silnici vůz pohání pouze přední náprava stejně jako jeho kolegy z modelové řady, ale jakmile příjde klouzavý podklad automaticky se přepne pohon na všechna čtyři kola. Rozdělení síly se plynule změní, v extrémním případě až na 70% na zadní kola.
ilustroční foto: Fiat Group
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.