Po Fiatu Panda a Pandě 4x4 přichází další rozšíření pro tuto modelovou řadu - Panda Cross. Tento model by se měl objevit na trhu v první polovině roku 2006.
Vůz Panda Cross spojuje křivky modelové řady Panda s prvky terénního vozidla. Mohutný přední nárazník s rozšířenými otvory pro vstup vzduchu a integrovanými mlhovkami, dominantní kulaté světlomety a ochraný nátěr podvozku v imitaci hliníku to dostatečně podtrhují.
Panda Cross je poháněna dieslovým 16 ventilovým motorem o objemu 1,3 litru, který poskytuje výkon 70 koní. Byl oceněn jako motor roku 2005 a disponuje točivým momentem 145 Nm při 1500 otáčkách. Převodovka je manuální 5 stupňová, z 0-100 km/h zrychlí za 18 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 150 km/h. Hodnota průměrné spotřeby je udávána 5,8 litrů na 100 km.
Další technickou výbavou Pandy je automatický pohon všech kol, který je ideálně rozdělen mezi přední a zadní kola. Po běžné asfaltové silnici vůz pohání pouze přední náprava stejně jako jeho kolegy z modelové řady, ale jakmile příjde klouzavý podklad automaticky se přepne pohon na všechna čtyři kola. Rozdělení síly se plynule změní, v extrémním případě až na 70% na zadní kola.
ilustroční foto: Fiat Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.