Snadná metoda čerpání pohonných hmot od Fordu zamezí smíchání benzínu s naftou a případným problémům s motorem.
Když Rudolph Diesel vymyslel v roce 1892 účinnější vznětový motor netušil, že v dnešní době nastanou problémy se smícháním benzínu s naftou díky nepřehledným stojanům kde je mnohdy až 6 druhů paliv v řadě. Lící benzín do naftového motoru může způsobit zničení palivového čerpadla a namáhání vstřikovacího zařízení, stejně jako další vážné motorové poruchy. Opravy se mohou vyšplhat až do několika desítek tisíc korun. Například v Anglii oznámila automobilová asociace 43.000 poruch vlivem čerpání nevhodného paliva, nebo 120.000 případů neúmyslného bez-čerpání paliva vlivem zavzdušnění.
Fordův záměr je izolovat toto nebezpečí, proto pro své zákazníky vynalezl metodu bezchybného zacházení, zvláště pro nadcházející generaci tiše-běžících dieselových motorů. Snadná metoda s patentovaným palivovým tlumičem zabraňující bez-čerpání paliva, skládající se ze zapečetěné výplňové vložky a palivového tryskového lokátoru, který indikuje čerpací pistoli a otevře palivovou nádrž. Tento systém budou mít Fordové vozidla během dvou let.
zdroj: ford motor company
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.