Když Rudolph Diesel vymyslel v roce 1892 účinnější vznětový motor netušil, že v dnešní době nastanou problémy se smícháním benzínu s naftou díky nepřehledným stojanům kde je mnohdy až 6 druhů paliv v řadě. Lící benzín do naftového motoru může způsobit zničení palivového čerpadla a namáhání vstřikovacího zařízení, stejně jako další vážné motorové poruchy. Opravy se mohou vyšplhat až do několika desítek tisíc korun. Například v Anglii oznámila automobilová asociace 43.000 poruch vlivem čerpání nevhodného paliva, nebo 120.000 případů neúmyslného bez-čerpání paliva vlivem zavzdušnění.
Fordův záměr je izolovat toto nebezpečí, proto pro své zákazníky vynalezl metodu bezchybného zacházení, zvláště pro nadcházející generaci tiše-běžících dieselových motorů. Snadná metoda s patentovaným palivovým tlumičem zabraňující bez-čerpání paliva, skládající se ze zapečetěné výplňové vložky a palivového tryskového lokátoru, který indikuje čerpací pistoli a otevře palivovou nádrž. Tento systém budou mít Fordové vozidla během dvou let.
zdroj: ford motor company