Audi A4 posílí s motorem 2,0 TFSI. Tento motor se dříve dodával pouze do modelu DTM, nyní bude dostupný pro celou modelovou řadu A4.
Tento dvoulitrový motor s přímým vstřikováním paliva a turbem byl vyvinut ve společnosti Quattro tak, že poskytuje ještě o 20 koní vyšší výkon než jeho stávající kolega - tedy 220 koní. Točivý výkon stoupnul z 280 na 300 Nm. Tímto agregátem pokračuje Quattro v tadici zvyšování výkonu u 4 válcových turbo motorů. Takového zesílení je dosaženo díky modifikovaným pístům, pozměněnému turbodmychadlu a adekvátně přizpůsobené řídící jednotce motoru.
Tento model je od ostatních modelů A4 k rozeznání díky předním děrovaným brzdovým kotoučům a eloxovaným koncovkám výfuku. Nejdříve v únoru 2006 bude možno objednávat první vozy. Ty se budou dodávat s předním náhonem i s pohonem všech kol a s manuální převodovkou. Předpokládaná cena bude u sedanu nepatrně převyšovat hranici 900 000,- Kč, verze kombi bude asi o 50 000 dražší.
Foto: Audi Press
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.