Audi A4 posílí s motorem 2,0 TFSI. Tento motor se dříve dodával pouze do modelu DTM, nyní bude dostupný pro celou modelovou řadu A4.
Tento dvoulitrový motor s přímým vstřikováním paliva a turbem byl vyvinut ve společnosti Quattro tak, že poskytuje ještě o 20 koní vyšší výkon než jeho stávající kolega - tedy 220 koní. Točivý výkon stoupnul z 280 na 300 Nm. Tímto agregátem pokračuje Quattro v tadici zvyšování výkonu u 4 válcových turbo motorů. Takového zesílení je dosaženo díky modifikovaným pístům, pozměněnému turbodmychadlu a adekvátně přizpůsobené řídící jednotce motoru.
Tento model je od ostatních modelů A4 k rozeznání díky předním děrovaným brzdovým kotoučům a eloxovaným koncovkám výfuku. Nejdříve v únoru 2006 bude možno objednávat první vozy. Ty se budou dodávat s předním náhonem i s pohonem všech kol a s manuální převodovkou. Předpokládaná cena bude u sedanu nepatrně převyšovat hranici 900 000,- Kč, verze kombi bude asi o 50 000 dražší.
Foto: Audi Press
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.