Kleemannův program zasáhl i nejnovější vlajkovou loď Mercedesu - třídu S. Z luxusního vozu se touto změnou stal dravý "sporťák".
Mohutný přední spoiler s mlhovými světly v rozích a zadní spoiler s difusérem a lichoběžníkovými koncovkami výfuku jsou charakteristickými znaky Kleemanna. Sportovní úprava pro třídu S zahrnuje i nové boční prahy a snížení podvozku o 35 milimterů.
Ke správnému sportovnímu vozu patří i slušný výkon a to moc dobře ví i dánský tuner. Proto vyvíjí speciální agregáty na bázi motorů od Mercedesu S500 V8 a S350 V6. Ty však budou uvedeny až v prvním čtvrtletí roku 2006. Pokud se ale povede inženýrům od Kleemanna vše jak mají naplánováno, bude mít nový motor S50 výkon 430 koní při 5800 otáčkách a maximální točivý moment 570 Nm. Díky těmto hodnotám zrychlí "esko" z 0 na 100 km/h za 5 vetřin. Výkon bude přenášen pomocí speciální 7 stupňové převodovky od Kleemanna na 20 palcová litá kola, obutá do pneumatik 255/30 vpředu a 275/30 vzadu. Maximální rychlost bude dosažena při 290 km/h.
Foto: Kleemann
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.