Kleemannův program zasáhl i nejnovější vlajkovou loď Mercedesu - třídu S. Z luxusního vozu se touto změnou stal dravý "sporťák".
Mohutný přední spoiler s mlhovými světly v rozích a zadní spoiler s difusérem a lichoběžníkovými koncovkami výfuku jsou charakteristickými znaky Kleemanna. Sportovní úprava pro třídu S zahrnuje i nové boční prahy a snížení podvozku o 35 milimterů.
Ke správnému sportovnímu vozu patří i slušný výkon a to moc dobře ví i dánský tuner. Proto vyvíjí speciální agregáty na bázi motorů od Mercedesu S500 V8 a S350 V6. Ty však budou uvedeny až v prvním čtvrtletí roku 2006. Pokud se ale povede inženýrům od Kleemanna vše jak mají naplánováno, bude mít nový motor S50 výkon 430 koní při 5800 otáčkách a maximální točivý moment 570 Nm. Díky těmto hodnotám zrychlí "esko" z 0 na 100 km/h za 5 vetřin. Výkon bude přenášen pomocí speciální 7 stupňové převodovky od Kleemanna na 20 palcová litá kola, obutá do pneumatik 255/30 vpředu a 275/30 vzadu. Maximální rychlost bude dosažena při 290 km/h.
Foto: Kleemann
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?