Závodní automobil se silniční licencí, tak tohle je Audi AS4 - R. Známý německý úpravce, který se soustředí především na Audi se opravdu předvedl, výsledkem je 480 koňských sil!
Odborná zkušenost a znalost inženýrů z Abt připravila pro projekt AS4 - R zcela nové motorové díly, které se uplatní i v motosportu. Proto se tedy nedivme že zkratka „R“ je určena i pro závodění. Šesti -válcový motor s dvěmi turby dosáhl zároveň s optimalizací řídící jednotky a výfukového systému 480 koní. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 565Nm a uděluje vozu zrychleni z 0 -100km/h za pouhých 4,6 sekund. Řidiče drží v sedačce až do rychlosti 300km/h.
Síla AS4 - R je přenášena na asfalt pohonem všech čtyř kol Quattro, které bylo vyladěno a nastaveno do několika modifikací pro optimální chování na okreskách i na okruhu. Díky němu vozidlo dává řidiči okamžité a přesné odpovědi o dění pod koly. Boční náklon je vyřešen lepší torzní tuhostí a stabilizátory.
Exteriér dává jasně najevo že se jedná o závodní automobil. Aerodynamické části jsou nejen ozdobou ale plní i účel většího přítlaku, zejména pak přední spoiler, prahy rozšiřují auto a zadní křídlo zvětšuje přítlak na zadní ose. Speciální diamantově obráběná kola s pěti paprsky o rozměru 19“ palců spolu s nízkoprofilovými pneumatikami 235/35 zabezpečují optimální přenos síly na vozovku.
Interiér je rovněž ve sportovním stylu, chromové doplňky s hliníkovými pedály a volant lahodí oku. Audi AS4 - R se sílou 480 koní je čistě závodní automobil pro použití na běžných silnicích. Tímto v Abt dokázali že kvalitní vůz se neobejde bez nepřetržité tvrdé práce.
zdroj: Abt motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.