Závodní automobil se silniční licencí, tak tohle je Audi AS4 - R. Známý německý úpravce, který se soustředí především na Audi se opravdu předvedl, výsledkem je 480 koňských sil!
Odborná zkušenost a znalost inženýrů z Abt připravila pro projekt AS4 - R zcela nové motorové díly, které se uplatní i v motosportu. Proto se tedy nedivme že zkratka „R“ je určena i pro závodění. Šesti -válcový motor s dvěmi turby dosáhl zároveň s optimalizací řídící jednotky a výfukového systému 480 koní. Maximální točivý moment vrcholí hodnotou 565Nm a uděluje vozu zrychleni z 0 -100km/h za pouhých 4,6 sekund. Řidiče drží v sedačce až do rychlosti 300km/h.
Síla AS4 - R je přenášena na asfalt pohonem všech čtyř kol Quattro, které bylo vyladěno a nastaveno do několika modifikací pro optimální chování na okreskách i na okruhu. Díky němu vozidlo dává řidiči okamžité a přesné odpovědi o dění pod koly. Boční náklon je vyřešen lepší torzní tuhostí a stabilizátory.
Exteriér dává jasně najevo že se jedná o závodní automobil. Aerodynamické části jsou nejen ozdobou ale plní i účel většího přítlaku, zejména pak přední spoiler, prahy rozšiřují auto a zadní křídlo zvětšuje přítlak na zadní ose. Speciální diamantově obráběná kola s pěti paprsky o rozměru 19“ palců spolu s nízkoprofilovými pneumatikami 235/35 zabezpečují optimální přenos síly na vozovku.
Interiér je rovněž ve sportovním stylu, chromové doplňky s hliníkovými pedály a volant lahodí oku. Audi AS4 - R se sílou 480 koní je čistě závodní automobil pro použití na běžných silnicích. Tímto v Abt dokázali že kvalitní vůz se neobejde bez nepřetržité tvrdé práce.
zdroj: Abt motorsport
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.