Essenská Motor Show pomalu klepe na dveře a všichni dokončují svou práci a dolaďují detaily. AC Schnitzer má již hotovo, tak se podíváme co nám představí...
Nejmladším z upravených modelů je BMW 3 Touring, kterou si AC Schnitzer vybral ve verzi 320d. U tohoto agregátu zvýšil výkon na 200 koní a točivý moment na 400 Nm. Díky tomu se vyšplhala maximální rychlost na 228 km/h a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h na 8,4 sekund. Na první pohled si všimneme aerodynamických dílů ve sportovně-elegantním designu a 20 palcových litých kol AC Schnitzer. V interiéru na nás čeká tříramenný sportovní volant, tradiční hliníkové pedály a mnoho jiných prvků z hliníku či carbonu.
Program AC Schnitzeru se nevyhnul ani "drobečkovi" MINI Cooperu S. Ale nemusí moc litovat, protože od inženýrů z Aachenu dostal velmi bohatou nadílku. Pod kapotu se vměstnalo 193 koní, díky čemuž MINI zrychlí z 0-100 km/h za 7 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 235 km/h. O jízdní dynamiku se stará podvozek snížený o 30 mm a litá 17 palcová kola. Kdo by snad toužil po cabriu, tomu nabízí AC Schnitzer posunovací, téměř panoramatickou, střechu o rozměru 710 x 810 mm.
Další chloubou německého tunera nebude zase až tak velká novinka. Jedná se totiž o concept TENSION, který již byl představen na frankfurtském autosalonu. Tento vůz vytvořený na bázi modelu M6 ukrývá pod kapotou 552 koní a více než slušný točivý moment 540 Nm. K dosažení 100 km/h z místa mu stačí pouhých 4,5 sekundy a maximální rychlost je 325 km/h. Concept jezdí na 20 palcových litých kolech, podvozek je snížen o 30 milimetrů a v interieru je opět dostatek hliníkových a carbonových doplňků, aby člověk nezapomněl v jak sportovním autě sedí.
Posledním článkem prezentace AC Schnitzeru jsou nová litá kola "Forged Wheel". Budou k dispozici od prosince tohoto roku o rozměrech 9,0J x 20´´ na přední nápravu a 10,0J x 20´´ na nápravu zadní. Váha kola dopředu je 10 kg a na zadní osu 10,8 kg.
Foto: AC Schnitzer
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?