Essenská Motor Show pomalu klepe na dveře a všichni dokončují svou práci a dolaďují detaily. AC Schnitzer má již hotovo, tak se podíváme co nám představí...
Nejmladším z upravených modelů je BMW 3 Touring, kterou si AC Schnitzer vybral ve verzi 320d. U tohoto agregátu zvýšil výkon na 200 koní a točivý moment na 400 Nm. Díky tomu se vyšplhala maximální rychlost na 228 km/h a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h na 8,4 sekund. Na první pohled si všimneme aerodynamických dílů ve sportovně-elegantním designu a 20 palcových litých kol AC Schnitzer. V interiéru na nás čeká tříramenný sportovní volant, tradiční hliníkové pedály a mnoho jiných prvků z hliníku či carbonu.
Program AC Schnitzeru se nevyhnul ani "drobečkovi" MINI Cooperu S. Ale nemusí moc litovat, protože od inženýrů z Aachenu dostal velmi bohatou nadílku. Pod kapotu se vměstnalo 193 koní, díky čemuž MINI zrychlí z 0-100 km/h za 7 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 235 km/h. O jízdní dynamiku se stará podvozek snížený o 30 mm a litá 17 palcová kola. Kdo by snad toužil po cabriu, tomu nabízí AC Schnitzer posunovací, téměř panoramatickou, střechu o rozměru 710 x 810 mm.
Další chloubou německého tunera nebude zase až tak velká novinka. Jedná se totiž o concept TENSION, který již byl představen na frankfurtském autosalonu. Tento vůz vytvořený na bázi modelu M6 ukrývá pod kapotou 552 koní a více než slušný točivý moment 540 Nm. K dosažení 100 km/h z místa mu stačí pouhých 4,5 sekundy a maximální rychlost je 325 km/h. Concept jezdí na 20 palcových litých kolech, podvozek je snížen o 30 milimetrů a v interieru je opět dostatek hliníkových a carbonových doplňků, aby člověk nezapomněl v jak sportovním autě sedí.
Posledním článkem prezentace AC Schnitzeru jsou nová litá kola "Forged Wheel". Budou k dispozici od prosince tohoto roku o rozměrech 9,0J x 20´´ na přední nápravu a 10,0J x 20´´ na nápravu zadní. Váha kola dopředu je 10 kg a na zadní osu 10,8 kg.
Foto: AC Schnitzer
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?