Essenská Motor Show pomalu klepe na dveře a všichni dokončují svou práci a dolaďují detaily. AC Schnitzer má již hotovo, tak se podíváme co nám představí...
Nejmladším z upravených modelů je BMW 3 Touring, kterou si AC Schnitzer vybral ve verzi 320d. U tohoto agregátu zvýšil výkon na 200 koní a točivý moment na 400 Nm. Díky tomu se vyšplhala maximální rychlost na 228 km/h a hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h na 8,4 sekund. Na první pohled si všimneme aerodynamických dílů ve sportovně-elegantním designu a 20 palcových litých kol AC Schnitzer. V interiéru na nás čeká tříramenný sportovní volant, tradiční hliníkové pedály a mnoho jiných prvků z hliníku či carbonu.
Program AC Schnitzeru se nevyhnul ani "drobečkovi" MINI Cooperu S. Ale nemusí moc litovat, protože od inženýrů z Aachenu dostal velmi bohatou nadílku. Pod kapotu se vměstnalo 193 koní, díky čemuž MINI zrychlí z 0-100 km/h za 7 vteřin a dosahuje maximální rychlosti 235 km/h. O jízdní dynamiku se stará podvozek snížený o 30 mm a litá 17 palcová kola. Kdo by snad toužil po cabriu, tomu nabízí AC Schnitzer posunovací, téměř panoramatickou, střechu o rozměru 710 x 810 mm.
Další chloubou německého tunera nebude zase až tak velká novinka. Jedná se totiž o concept TENSION, který již byl představen na frankfurtském autosalonu. Tento vůz vytvořený na bázi modelu M6 ukrývá pod kapotou 552 koní a více než slušný točivý moment 540 Nm. K dosažení 100 km/h z místa mu stačí pouhých 4,5 sekundy a maximální rychlost je 325 km/h. Concept jezdí na 20 palcových litých kolech, podvozek je snížen o 30 milimetrů a v interieru je opět dostatek hliníkových a carbonových doplňků, aby člověk nezapomněl v jak sportovním autě sedí.
Posledním článkem prezentace AC Schnitzeru jsou nová litá kola "Forged Wheel". Budou k dispozici od prosince tohoto roku o rozměrech 9,0J x 20´´ na přední nápravu a 10,0J x 20´´ na nápravu zadní. Váha kola dopředu je 10 kg a na zadní osu 10,8 kg.
Foto: AC Schnitzer
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.