BMW M5 je na jedné straně luxusní limuzína a na straně druhé velmi sportovní vůz. Hlavně je vždy takový, jaký ho chce řidič mít. Možná proto si právě tento model vybral AC Schnitzer pro své úpravy.
Ostřílený hráč na poli tuningu - AC Schnitzer - vyvádí z omylu všechny ty, kteří si mysleli, že sériově vyráběný model BMW M5 již snad vylepšit nelze. Tak se pojďme podívat, co inženýři v Aachenu vymysleli...
Design Vozu dominuje přední spoiler s chromovanou mřížkou a carbonovými flipy, které jsou připevněny ke spoileru pomocí dvou hliníkových vzpěr. V zadní části vozu vyniká carbonový difusér na zadním spoileru, dvě koncovky výfuku rozdělené do čtyř částí a v neposlední řadě střešní spoiler. Celý podvozek byl ještě snížen o 25 milimetrů. Dalším viditelným prvkem jsou 20 palcová pětipaprsková litá kola AC Schnitzer obutá do pneumatik o rozměrech 245/35 vpředu a 285/30 vzadu.
Motor Tato část zůstala bohužel od německého tunera nedotčená. Ale zase na druhou stranu, co na takovém agregátu měnit? Desetiválcový motor o objemu 5 litrů poskytuje výkon 507 koní (373kW) a maximální točivý moment 520 Nm při 6100 otáčkách. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h stačí M5 pouhé 4,7 sekundy a s překročením časového horizontu 10 sekund, překračuje rychlost 200 km/h.
V interieru se může každý setkat s čím chce. AC Schnitzer nabízí mnoho individuálních variant z titanu či carbonu. Asi každý se ale setká s typickými hliníkovými pedály.
Foto: AC Schnitzer
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.