BMW M5 je na jedné straně luxusní limuzína a na straně druhé velmi sportovní vůz. Hlavně je vždy takový, jaký ho chce řidič mít. Možná proto si právě tento model vybral AC Schnitzer pro své úpravy.
Ostřílený hráč na poli tuningu - AC Schnitzer - vyvádí z omylu všechny ty, kteří si mysleli, že sériově vyráběný model BMW M5 již snad vylepšit nelze. Tak se pojďme podívat, co inženýři v Aachenu vymysleli...
Design Vozu dominuje přední spoiler s chromovanou mřížkou a carbonovými flipy, které jsou připevněny ke spoileru pomocí dvou hliníkových vzpěr. V zadní části vozu vyniká carbonový difusér na zadním spoileru, dvě koncovky výfuku rozdělené do čtyř částí a v neposlední řadě střešní spoiler. Celý podvozek byl ještě snížen o 25 milimetrů. Dalším viditelným prvkem jsou 20 palcová pětipaprsková litá kola AC Schnitzer obutá do pneumatik o rozměrech 245/35 vpředu a 285/30 vzadu.
Motor Tato část zůstala bohužel od německého tunera nedotčená. Ale zase na druhou stranu, co na takovém agregátu měnit? Desetiválcový motor o objemu 5 litrů poskytuje výkon 507 koní (373kW) a maximální točivý moment 520 Nm při 6100 otáčkách. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h stačí M5 pouhé 4,7 sekundy a s překročením časového horizontu 10 sekund, překračuje rychlost 200 km/h.
V interieru se může každý setkat s čím chce. AC Schnitzer nabízí mnoho individuálních variant z titanu či carbonu. Asi každý se ale setká s typickými hliníkovými pedály.
Foto: AC Schnitzer
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?