BMW M5 je na jedné straně luxusní limuzína a na straně druhé velmi sportovní vůz. Hlavně je vždy takový, jaký ho chce řidič mít. Možná proto si právě tento model vybral AC Schnitzer pro své úpravy.
Ostřílený hráč na poli tuningu - AC Schnitzer - vyvádí z omylu všechny ty, kteří si mysleli, že sériově vyráběný model BMW M5 již snad vylepšit nelze. Tak se pojďme podívat, co inženýři v Aachenu vymysleli...
Design Vozu dominuje přední spoiler s chromovanou mřížkou a carbonovými flipy, které jsou připevněny ke spoileru pomocí dvou hliníkových vzpěr. V zadní části vozu vyniká carbonový difusér na zadním spoileru, dvě koncovky výfuku rozdělené do čtyř částí a v neposlední řadě střešní spoiler. Celý podvozek byl ještě snížen o 25 milimetrů. Dalším viditelným prvkem jsou 20 palcová pětipaprsková litá kola AC Schnitzer obutá do pneumatik o rozměrech 245/35 vpředu a 285/30 vzadu.
Motor Tato část zůstala bohužel od německého tunera nedotčená. Ale zase na druhou stranu, co na takovém agregátu měnit? Desetiválcový motor o objemu 5 litrů poskytuje výkon 507 koní (373kW) a maximální točivý moment 520 Nm při 6100 otáčkách. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h stačí M5 pouhé 4,7 sekundy a s překročením časového horizontu 10 sekund, překračuje rychlost 200 km/h.
V interieru se může každý setkat s čím chce. AC Schnitzer nabízí mnoho individuálních variant z titanu či carbonu. Asi každý se ale setká s typickými hliníkovými pedály.
Foto: AC Schnitzer
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.