Tento model "crossového" Pola bude uveden v únoru 2006 v Německu a světovou premiéru bude mít na blížící se essenské Motor Show.
Charakteristickými prvky pro toto vozidlo jsou robustně působící a barevně odlišené karosářské díly, podvozek zvýšený o 15 milimetrů, 17 palcová litá kola a nově vytvarované nárazníky v offroad stylu. S kovovou střešní lištou ladí chromovaná vnější zpětná zrcátka. Přední části vozu dominuje otvor pro vstup vzduchu olemovaný matným hliníkem a na bocích mlhová světla, která patří do sériové výbavy tohoto Pola.
Dále v sériové výbavě můžeme najít všechna okna elektricky ovládaná, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zásuvku a dvě čtecí lampičky pro cestující na zadních sedadlech. Pro zájemce jsou ještě v příplatkové výbavě vyhřívaná přední sedadla, oddělená sklápěcí zadní sedadla a posuvná a výklopná střecha.
Zatím jediná verze bude pod kapotou skrývat motor o objemu 1,2 litru poskytující výkon 64 koní a v budoucnu by se mohly objevit ještě dva benzínové motory o výkonech 75 a 100 koní a dva dieslové o výkonech 70 a 100 koní.
Foto: Volkswagen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.