Hi-tech v duchu nejlepších tradic Audi

RS 4
RS 4, foto: Audi ČR
Pavel Srp 21. listopadu 2005 14:41
Sdílej:

Nároční zákazníci, preferující vedle prestiže, komfortu a dokonalých technologií i nekompromisní jízdní dynamiku, se konečně dočkali...

Prodejci automobilů Audi začínají přijímat objednávky na nový model Audi RS 4! Cena tohoto výjimečného vozu začíná na 2 217 300 Kč. Nové Audi RS 4 se stává vrcholem celé modelové řady Audi A4. Nastupující vůz dokonale transformuje vysoce výkonné technologie společnosti quattro GmbH do podoby ryze sportovního sedanu – tento model lze bez jakýchkoli výhrad používat v běžném silničním provozu.

Audi RS 4 je vozem, který podněcuje emoce – svým ušlechtilým stylingem i excelentními jízdními vlastnostmi. Na nich má největší zásluhu špičkový podvozek, stálý pohon všech kol quattro® (poprvé se systémem asymetrického dynamického rozdělení točivého momentu) a především prvotřídní pohonná jednotka – vidlicový zážehový osmiválec 4.2 V8 FSI vybavený inovativní technologií přímého vstřikování benzinu do válců FSI®, který se chlubí výkonem 420 k a mohutným točivým momentem, jehož plochá křivka vrcholí na hodnotě až 430 Nm. Právě vynikající průběh točivého momentu je základem výtečné dynamiky vozu: Z klidu na 100 km/h se nové Audi RS 4 dokáže rozjet během 4,8 s, za 16,6 s od startu překročí vůz rychlost 200 km/h a jeho rozlet zastaví až ve 250 km/h elektronický omezovač.

Zvláštností modelu Audi RS 4 je tlačítko „S“ umístěné ve volantu, kterým může řidič navolit ještě sportovnější charakteristiku motoru – ten potom ještě bezprostředněji a „ostřeji“ reaguje na pedál plynu. Řidiče určitě potěší i takový detail, jako je přívěra ve výfukovém systému, která se po aktivaci sportovního modu otevře a vůz má tedy ještě brutálnější „sound“.

Nová generace pohonu quattro®, špičkové zavěšení kol (snížené o 30 mm) a systém DRC (Dynamic Ride Control) jsou zárukou skutečně excelentních jízdních vlastností. Nové Audi RS 4 má vpředu i vzadu vnitřně chlazené kotoučové brzdy s příčně vrtanými disky – vpředu o průměru 365 mm, disky zadních kol mají průměr 324 mm. O dostatečné chlazení brzd se stará pečlivě navržený systém, který přivádí k brzdám chladný vzduch, specialitou jsou unikátní vzduchové trysky NACA pod podlahou vozu. Při jízdě za deště se brzdové destičky občas samočinně lehce dotknou kotoučů a vysuší je, takže brzdy jsou vždy připravené podávat maximální výkon. Stabilizační systém ESP je naladěný tak, aby co nejméně omezoval sportovně založené řidiče. ESP je možné deaktivovat ve dvou stupních.

Zřetelně sportovní náboj modelu Audi RS 4 je patrný i z jeho interiéru. Výrazně anatomicky tvarovaná skořepinová sedadla, jejichž tuhost a tvar lze rovněž ovlivňovat dofukováním integrovaných dutin v bočnicích sedadel, dokonale podpírají tělo. Sportovní atmosféru dotváří malý, dole zploštělý volant, hliníkové pedály a motor, který se spouští velkým tlačítkem na středové konzoli… I přes zřetelně sportovní charakter nabízí Audi RS 4 komfort a bezpečnost nejlepší limuzíny. Do standardní výbavy vozu patří např. automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, parkovací senzory vpředu a vzadu, hi-fi autorádio Concert, sportovní podvozek nebo xenonová světla Plus. Za příplatek mohou zákazníci získat např. navigační systém nebo adaptivní světlomety, které se natáčejí do zatáček spolu s řízením vozu.

  Foto: Audi ČR

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).