Nároční zákazníci, preferující vedle prestiže, komfortu a dokonalých technologií i nekompromisní jízdní dynamiku, se konečně dočkali...
Prodejci automobilů Audi začínají přijímat objednávky na nový model Audi RS 4! Cena tohoto výjimečného vozu začíná na 2 217 300 Kč. Nové Audi RS 4 se stává vrcholem celé modelové řady Audi A4. Nastupující vůz dokonale transformuje vysoce výkonné technologie společnosti quattro GmbH do podoby ryze sportovního sedanu – tento model lze bez jakýchkoli výhrad používat v běžném silničním provozu.
Audi RS 4 je vozem, který podněcuje emoce – svým ušlechtilým stylingem i excelentními jízdními vlastnostmi. Na nich má největší zásluhu špičkový podvozek, stálý pohon všech kol quattro® (poprvé se systémem asymetrického dynamického rozdělení točivého momentu) a především prvotřídní pohonná jednotka – vidlicový zážehový osmiválec 4.2 V8 FSI vybavený inovativní technologií přímého vstřikování benzinu do válců FSI®, který se chlubí výkonem 420 k a mohutným točivým momentem, jehož plochá křivka vrcholí na hodnotě až 430 Nm. Právě vynikající průběh točivého momentu je základem výtečné dynamiky vozu: Z klidu na 100 km/h se nové Audi RS 4 dokáže rozjet během 4,8 s, za 16,6 s od startu překročí vůz rychlost 200 km/h a jeho rozlet zastaví až ve 250 km/h elektronický omezovač.
Zvláštností modelu Audi RS 4 je tlačítko „S“ umístěné ve volantu, kterým může řidič navolit ještě sportovnější charakteristiku motoru – ten potom ještě bezprostředněji a „ostřeji“ reaguje na pedál plynu. Řidiče určitě potěší i takový detail, jako je přívěra ve výfukovém systému, která se po aktivaci sportovního modu otevře a vůz má tedy ještě brutálnější „sound“.
Nová generace pohonu quattro®, špičkové zavěšení kol (snížené o 30 mm) a systém DRC (Dynamic Ride Control) jsou zárukou skutečně excelentních jízdních vlastností. Nové Audi RS 4 má vpředu i vzadu vnitřně chlazené kotoučové brzdy s příčně vrtanými disky – vpředu o průměru 365 mm, disky zadních kol mají průměr 324 mm. O dostatečné chlazení brzd se stará pečlivě navržený systém, který přivádí k brzdám chladný vzduch, specialitou jsou unikátní vzduchové trysky NACA pod podlahou vozu. Při jízdě za deště se brzdové destičky občas samočinně lehce dotknou kotoučů a vysuší je, takže brzdy jsou vždy připravené podávat maximální výkon. Stabilizační systém ESP je naladěný tak, aby co nejméně omezoval sportovně založené řidiče. ESP je možné deaktivovat ve dvou stupních.
Zřetelně sportovní náboj modelu Audi RS 4 je patrný i z jeho interiéru. Výrazně anatomicky tvarovaná skořepinová sedadla, jejichž tuhost a tvar lze rovněž ovlivňovat dofukováním integrovaných dutin v bočnicích sedadel, dokonale podpírají tělo. Sportovní atmosféru dotváří malý, dole zploštělý volant, hliníkové pedály a motor, který se spouští velkým tlačítkem na středové konzoli… I přes zřetelně sportovní charakter nabízí Audi RS 4 komfort a bezpečnost nejlepší limuzíny. Do standardní výbavy vozu patří např. automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, parkovací senzory vpředu a vzadu, hi-fi autorádio Concert, sportovní podvozek nebo xenonová světla Plus. Za příplatek mohou zákazníci získat např. navigační systém nebo adaptivní světlomety, které se natáčejí do zatáček spolu s řízením vozu.
Foto: Audi ČR
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).