Hi-tech v duchu nejlepších tradic Audi

Pavel Srp, 21. listopadu 2005, 14:41 Google+

Nároční zákazníci, preferující vedle prestiže, komfortu a dokonalých technologií i nekompromisní jízdní dynamiku, se konečně dočkali...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RS 4

RS 4 | foto: Audi ČR

Sdílejte článek

Prodejci automobilů Audi začínají přijímat objednávky na nový model Audi RS 4! Cena tohoto výjimečného vozu začíná na 2 217 300 Kč.
Nové Audi RS 4 se stává vrcholem celé modelové řady Audi A4. Nastupující vůz dokonale transformuje vysoce výkonné technologie společnosti quattro GmbH do podoby ryze sportovního sedanu – tento model lze bez jakýchkoli výhrad používat v běžném silničním provozu.

Audi RS 4 je vozem, který podněcuje emoce – svým ušlechtilým stylingem i excelentními jízdními vlastnostmi. Na nich má největší zásluhu špičkový podvozek, stálý pohon všech kol quattro® (poprvé se systémem asymetrického dynamického rozdělení točivého momentu) a především prvotřídní pohonná jednotka – vidlicový zážehový osmiválec 4.2 V8 FSI vybavený inovativní technologií přímého vstřikování benzinu do válců FSI®, který se chlubí výkonem 420 k a mohutným točivým momentem, jehož plochá křivka vrcholí na hodnotě až 430 Nm. Právě vynikající průběh točivého momentu je základem výtečné dynamiky vozu: Z klidu na 100 km/h se nové Audi RS 4 dokáže rozjet během 4,8 s, za 16,6 s od startu překročí vůz rychlost 200 km/h a jeho rozlet zastaví až ve 250 km/h elektronický omezovač.

Zvláštností modelu Audi RS 4 je tlačítko „S“ umístěné ve volantu, kterým může řidič navolit ještě sportovnější charakteristiku motoru – ten potom ještě bezprostředněji a „ostřeji“ reaguje na pedál plynu. Řidiče určitě potěší i takový detail, jako je přívěra ve výfukovém systému, která se po aktivaci sportovního modu otevře a vůz má tedy ještě brutálnější „sound“.

Nová generace pohonu quattro®, špičkové zavěšení kol (snížené o 30 mm) a systém DRC (Dynamic Ride Control) jsou zárukou skutečně excelentních jízdních vlastností. Nové Audi RS 4 má vpředu i vzadu vnitřně chlazené kotoučové brzdy s příčně vrtanými disky – vpředu o průměru 365 mm, disky zadních kol mají průměr 324 mm. O dostatečné chlazení brzd se stará pečlivě navržený systém, který přivádí k brzdám chladný vzduch, specialitou jsou unikátní vzduchové trysky NACA pod podlahou vozu. Při jízdě za deště se brzdové destičky občas samočinně lehce dotknou kotoučů a vysuší je, takže brzdy jsou vždy připravené podávat maximální výkon. Stabilizační systém ESP je naladěný tak, aby co nejméně omezoval sportovně založené řidiče. ESP je možné deaktivovat ve dvou stupních.

Zřetelně sportovní náboj modelu Audi RS 4 je patrný i z jeho interiéru. Výrazně anatomicky tvarovaná skořepinová sedadla, jejichž tuhost a tvar lze rovněž ovlivňovat dofukováním integrovaných dutin v bočnicích sedadel, dokonale podpírají tělo. Sportovní atmosféru dotváří malý, dole zploštělý volant, hliníkové pedály a motor, který se spouští velkým tlačítkem na středové konzoli… I přes zřetelně sportovní charakter nabízí Audi RS 4 komfort a bezpečnost nejlepší limuzíny. Do standardní výbavy vozu patří např. automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, parkovací senzory vpředu a vzadu, hi-fi autorádio Concert, sportovní podvozek nebo xenonová světla Plus. Za příplatek mohou zákazníci získat např. navigační systém nebo adaptivní světlomety, které se natáčejí do zatáček spolu s řízením vozu.

 
Foto: Audi ČR

Vytisknout

Diskuze: Hi-tech v duchu nejlepších tradic Audi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Delta Integrale

Návrat do minulosti: Lancia Delta Integrale

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud