Po šesti letech od uvedení modelové řady Yaris přichází japonská automobilka Toyota s novou generací prodejní stálice.
Nový Yaris chce navázat na úspěchy svého předchůdce, pyšnícího se každoročním nárůstem prodejnosti či titulem "Auto roku 2000". Yaris už není nejmenší Toyotou na trhu, tuto úlohu převzalo kolínské Aygo, mohl tak směle vyrůst do všech stran. Další novinkou v životě japonského vozu pro Evropu je jeho debut na americkém trhu, kde bude jeho pozice trošku jiná než v Česku, má se stát nejdostupnějším autem pro mladé.
Yaris bude nabízen tradičně jako tří či pětidvéřový hatchback, designem vypracovaným v evropském studiu Toyoty jasně navazuje na styl svého předchůdce. Co funguje, není třeba měnit. Tradice se drží i interiér, a tak informační panel se všemi měřidly zůstává uprostřed palubní desky.
Samozřejmostí jsou bezpečnostní prvky, jako dva přední, čtyři hlavové airbagy a ABS, z další výbavy např. rádio s podporou MP3 a sklopné zadní opěradlo s dělením 4:6. Otázkou zůstává, jak bude výbava nastavená pro český trh.
106 koňských sil při 6000 otáčkách bude americkým yarisům dodávat 1,5 litrový čtyřválec s proměnným časováním ventilů (VVT-i), nabízející krom vysokého výkonu i slušnou spotřebu. Vzhledem k expanzi do Ameriky asi nikoho nepřekvapí možnost zástavby čtyřstupňového automatu namísto pětistupňové klasiky.
Toyota se chválí nízkým těžištěm vozu, sedícího vpředu na vzpěrách McPherson a vzadu odpruženého kombinací vinuté pružiny a torzního uchycení. Rozměry dospělého Yarisu jsou: délka 3825 mm, šířka 1694 mm, výška 1524 mm.
Foto: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.