Nový Yaris chce navázat na úspěchy svého předchůdce, pyšnícího se každoročním nárůstem prodejnosti či titulem "Auto roku 2000". Yaris už není nejmenší Toyotou na trhu, tuto úlohu převzalo kolínské Aygo, mohl tak směle vyrůst do všech stran. Další novinkou v životě japonského vozu pro Evropu je jeho debut na americkém trhu, kde bude jeho pozice trošku jiná než v Česku, má se stát nejdostupnějším autem pro mladé.
Yaris bude nabízen tradičně jako tří či pětidvéřový hatchback, designem vypracovaným v evropském studiu Toyoty jasně navazuje na styl svého předchůdce. Co funguje, není třeba měnit. Tradice se drží i interiér, a tak informační panel se všemi měřidly zůstává uprostřed palubní desky.
Samozřejmostí jsou bezpečnostní prvky, jako dva přední, čtyři hlavové airbagy a ABS, z další výbavy např. rádio s podporou MP3 a sklopné zadní opěradlo s dělením 4:6. Otázkou zůstává, jak bude výbava nastavená pro český trh.
106 koňských sil při 6000 otáčkách bude americkým yarisům dodávat 1,5 litrový čtyřválec s proměnným časováním ventilů (VVT-i), nabízející krom vysokého výkonu i slušnou spotřebu. Vzhledem k expanzi do Ameriky asi nikoho nepřekvapí možnost zástavby čtyřstupňového automatu namísto pětistupňové klasiky.
Toyota se chválí nízkým těžištěm vozu, sedícího vpředu na vzpěrách McPherson a vzadu odpruženého kombinací vinuté pružiny a torzního uchycení. Rozměry dospělého Yarisu jsou: délka 3825 mm, šířka 1694 mm, výška 1524 mm.
Foto: Toyota