Motor 3,2 V6 s přímým vstřikováním paliva o výkonu 250 koní přichází nejen do sedanu, ale i do rodinné verze Kombi.
Volkswagen přichází s nejsilnějším motorem pro modelovou řadu Passat. Tento šestiválcový benzínový agregát s objemem 3,2 l a výkonem 250 koní pochází z modelu Phaeton, ale je navíc obdařen technologií přímého vstřikování FSI.
Motor bude sériově dodáván s dvouspojkovou převodovkou DSG a permanentním náhonem na všechna čtyři kola 4Motion. Takto vybavenému sedanu bude stačit na 100 km 9,8 litrů benzínu a větší verzi kombi - 10 litrů. Čas zrychlení z 0 na 100 km/h, který je u limuzíny 6,9 sekundy (kombi 7,2 s), je porovnatelný s hodnotou u VW Golf GTI. Maximální rychlosti obou verzí se blíží k 250 km/h. U sedanu je to 246 km/h a u kombi 243 km/h.
Volkswagen bude s tímto motorem nabízet pro model Passat pět benzínových a tři dieslové motory. Zážehové o výkonech 102, 115, 150, 200 a 250 koní a vznětové se 105, 140 a 170 koňmi. Jediným šestiválcem je nový 3,2 V6, všechny ostatní motory jsou čtyřválce. S náhonem na čtyři kola se bude dělat i varianta TDI se 140 k a FSI se 150 k.
Foto: Import Volkswagen Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.