Už to není tajemství: Automobilka Audi oficiálně potvrzuje, že připravovaný sportovní model ponese označení Audi R8.
Po velmi pozitivním přijetí studie "Le Mans quattro" na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem před dvěma roky se vedení automobilky AUDI rozhodlo zavést nový sportovní model Audi R8 vycházející z konceptu "Le Mans quattro" i do sériové výroby. Ta se rozběhne v závodě Audi v Neckarsulmu v závěru roku 2006, na trhu se Audi R8 objeví ve druhém čtvrtletí roku 2007.
Výrobní technologie souvisejících s náběhem modelu R8 spolkne přes 28 milionů EUR. Za vlastní výrobu bude odpovědná divize quattro GmbH, jejíž technici a vývojáři už nyní pilně testují jednotlivé konstrukční skupiny připravovaného modelu. Na výrobě nového Audi R8 bude zaměstnáno 250 pracovníků.
"Není tajemstvím, že s modelem R8 chceme zúročit skvělé výsledky stejnojmenného závodního speciálu a přenést jeho nejsilnější stránky do sériové produkce," říká Dr. Martin Winterkorn, šéf AUDI AG.
Nový model Audi R8 bude odpovídat dlouholeté konstrukční koncepci značky Audi, jejímž stěžejním prvkem je systematické využívání lehkých a vysoce pevných materiálů. Podlé této filozofie byly ve specializovaném středisku "Aluminium Centre" automobilky Audi vyvinuty už modely Audi A2, A6 a A8.
Na snímcích je ještě koncept Le Mans quattro. Fotografie definitivní verze nové Audi R8 ještě nebyly zveřejněny.
Foto: AUDI
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.