Nová Toyota Yaris získala v bariérových testech Euro NCAP 5 hvězdiček a celkových 35 bodů v hodnocení ochrany dospělých cestujících.
35 bodů v kategorii ochrany dospělých cestujících je zároveň historicky nejlepším hodnocením, které kdy získal vůz značky Toyota. Nový model Yaris navíc obdržel 2 hvězdičky v hodnocení ochrany chodců a 3 hvězdičky v hodnocení ochrany dětí.
Vyvinout nejbezpečnější automobil v daném segmentu, jakým je nová Toyota Yaris, je s ohledem na kompaktní design karoserie s krátkým předním převisem, obrovskou výzvou pro všechny konstruktéry. Zisk 5 hvězdiček v testech Euro NCAP tak jen potvrzuje vysokou úroveň bezpečnosti, kterou značka Toyota nabízí svým zákazníkům.
Nová Toyota Yaris je vybavena airbagem pro řidiče i spolujezdce, bočními airbagy, průběžnými hlavovými airbagy, kolenním airbagem pro řidiče (premiéra v daném segmentu) a na obou předních sedadlech varovným systémem nezapnutých bezpečnostních pásů s akustickou signalizací.
Struktura karoserie nového Yarisu byla navržena technologií MICS - Minimal Intrusion Cabin System, která zajišťuje v případě čelního nebo bočního střetu efektivní rozložení energie nárazu a z něho plynoucí minimální deformaci prostoru pro cestující.
Nový Yaris je navíc prvním automobilem značky Toyota, který byl vyvinut podle přísnějších interních standardů pro vzájemné crash-testy dvou vozidel. Ty simulují náraz při rychlosti 55 km/h (obě vozidla jedou rychlostí 55 km/h) s dvoutunových vozem při 50% ofsetovém nárazu zepředu, z boku a zezadu.
Pětihvězdičkové ocenění nové Toyoty Yaris v ochraně bezpečnosti dospělých osob doplňuje stejně úspěšně oceněné modely Toyota Avensis, Corolla Verso a Prius.
zdroj: toyota
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.