Nová vlajková loď od Mercedesu je tady. Jak se u této třídy patří oplývá luxusem, bezpečností a výkonem a je vybavena nejmodernější technologií. Pojďme se na ní podívat blíže.
Žádný z modelů německé automobilky Mercedes není pro tuto značku tak důležitý jako právě třída S. Spojuje luxusní limuzínu s pohodlím, vysokou bezpečností a výkonem sportovních aut.
Nové "eSko“ oproti předchozímu modelu přibralo a to jak na šířce a délce tak výšce. Stejně tak posílily motory, původní S-600 V12 s 493 koňmi dosahuje v nové verzi 517 koní. S-350 , který je prodáván s 241 koňmi posílí na 272 koní. S tím budou souviset i vyšší ceny oproti původnímu modelu.
K novému ostrohrannému tvaru se skloněným zadkem podobnému exoticky vypadajícímu CLS přibude podstatně více místa v interiéru a zároveň ještě více bezpečnosti. Například radarovou kontrolu objektů jedoucích vpřed, v případě blízkosti vyzývá řidiče k přibrždění, v extrémní situaci "eSko" přibrzdí samo. Ovšem v dnešní době to už není nic překvapivého a proto v mercedesu posunuli laťku ještě dále, při kritickém brždění auto automaticky utáhne bezpečnostní pásy, přifoukne sedadla pasažérům v podpůrných místech a v situaci hrozící nehody je schopno uzavřít boční okna!
Nové infračervené světlomety osvětlí cestu ve tmě až do dálky 150 metrů a objekty zobrazuje na displej na palubní desce. Pro cestující je potom příjemným zpestřením masírující sedačky, které je možno nastavit ve všech směrech i s přifouknutím nebo automatické přizpůsobení sedaček Vašemu tělu dle způsobu jízdy.
S obrovskou elektronickou výbavou narůstá i větší výskyt poruch, s kterou se v poslední době potýká mercedes. Tohle vše je podle inženýru minulost a nový model má být důkazem spolehlivosti, jak je zvykem u této značky.
zdroj: mercedes-benz
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).