Nový model C6 se nechal inspirovat minulostí. Nabitý nejmodernější technologií a s velikosti cestovního letounu vyplňuje mezeru mezi C1 a C8, nyní je Citroen kompletní!
Citroen se opírá o minulost v podobě typu DS, CX a SM a musíme uznat že se mu to opravdu povedlo. C6 vydědil eleganci a styl spojený s komfortem, prostorem a bezpečností. Stejně tak je kladen velký důraz na jízdní vlastnosti.
Jeho dynamický styl je jasně zřetelný. V závislosti na úhlu pohledu připomíná vkusné kupé či výkonnou limuzínu.
Prostorný interiér používá zcela nové materiály. Řidiče obklopuje ergonomicky navržena přístrojová deska, na které uprostřed sídlí nastavitelný displej sdílený s pasažéry.
C6 kombinuje vysoké hodnoty pasivní bezpečnosti s špičkový podvozkem schopný regulovat pružiny i tlumiče dle stylu jízdy, nerovností a naklánění. Ve výbavě nechybí 9 airbagů, ochrana proti chodcům, varovný sytém při odjezdu LDWS, Bi-xenonové světlomety, všestranně nastavitelná sedadla nebo nezávislou automatickou klimatizací.
Dvojité zavěšení předních kol s příčným trojúhelníkovým ramenem a multi-linkovým zavěšením vzadu pomůže vozidlu v kritických situacích, stejně jako použití 6-ti válcového benzínu a dieselu spojenou s 6-rychlostním automatem. 3,0 V6 disponuje výkonem 215koní, zatímco 2,7 litru HDi 208koní.
C6 se bude vyrábět v Rennesu, kde každé vozidlo jednotlivě prověří speciální tým Citroenu. Cena se potom pohybuje od 1,25 mil. do 1,63mil. Do prodeje by se mělo dostat v příštím měsíci.
zdroj:Citroen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.