Renault Clio III byl zvolen vítězem mezinárodní ankety « Auto roku 2006 ». Francouzská automobilka získala toto nejvyšší ocenění již pošesté.
Porota složená z 58 motoristických novinářů zastupujících 22 evropských států zvolila “Autem roku 2006” Clio III. V jejich hlasování získal model Clio III celkem 256 hlasů, před VW Passat (251 hlasů) a Alfou Roméo 159 (212 hlasů). Celkem se o titul za rok 2006 ucházelo 28 nových vozů.
Clio III představuje novou kapitolu v historii vozů Clio, úspěšné série, jejíž první kapitoly se začaly psát v roce 1990. Má vše pro to, aby navázalo na úspěchy svých předchůdců. Je větší a pohodlnější, čímž přináší i novou definici standardů kategorie malých vozů. Je stabilní na silnici, jízda v něm je příjemná a připomíná jízdu ve vozech nejvyšších kategorií. Zvýšená stabilita ladí s nízkou spotřebou, které dosahuje díky sofistikované aerodynamice. Clio III, které získalo v testech Euro NCAP pět hvězdiček, potvrzuje své postavení jedničky u společnosti Renault z hlediska bezpečnosti. Prostorný, dynamický, kompaktní a jistý vůz Clio III je skutečným velkým silničním vozem.
Francouzská automobilka získala tento prestižní titul « Auto roku » již pošesté :
- Renault 16 (1966)- Renault 9 (1982)- Clio I (1991)- Mégane Scénic (1997)- Mégane II (2003)- Clio III (2006)Zdroj a foto: Renault ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.