Renault Clio III byl zvolen vítězem mezinárodní ankety « Auto roku 2006 ». Francouzská automobilka získala toto nejvyšší ocenění již pošesté.
Porota složená z 58 motoristických novinářů zastupujících 22 evropských států zvolila “Autem roku 2006” Clio III. V jejich hlasování získal model Clio III celkem 256 hlasů, před VW Passat (251 hlasů) a Alfou Roméo 159 (212 hlasů). Celkem se o titul za rok 2006 ucházelo 28 nových vozů.
Clio III představuje novou kapitolu v historii vozů Clio, úspěšné série, jejíž první kapitoly se začaly psát v roce 1990. Má vše pro to, aby navázalo na úspěchy svých předchůdců. Je větší a pohodlnější, čímž přináší i novou definici standardů kategorie malých vozů. Je stabilní na silnici, jízda v něm je příjemná a připomíná jízdu ve vozech nejvyšších kategorií. Zvýšená stabilita ladí s nízkou spotřebou, které dosahuje díky sofistikované aerodynamice. Clio III, které získalo v testech Euro NCAP pět hvězdiček, potvrzuje své postavení jedničky u společnosti Renault z hlediska bezpečnosti. Prostorný, dynamický, kompaktní a jistý vůz Clio III je skutečným velkým silničním vozem.
Francouzská automobilka získala tento prestižní titul « Auto roku » již pošesté :
- Renault 16 (1966)- Renault 9 (1982)- Clio I (1991)- Mégane Scénic (1997)- Mégane II (2003)- Clio III (2006)Zdroj a foto: Renault ČR
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.