Nové Ferrari F430 bylo stvořeno jako nástupce F360. Známému německému úpravci Hamannu to ale nestačilo, proto si nové „eFko“ vzal do parády!
Nesporně - když někde projede Ferrari každý se za ním otočí a 8 válců dává o sobě vědět na kilometry daleko! Hamann se rozhodl že ušije 430 kapánek dramatičtější kabát. Kompletní aerodynamický balík. Přední spoiler minimalizuje vztlakovou sílu, prahy se postarají o širší vzhled a lepšímu držení vozidla na silnici. Rovněž zadní spoiler chytí každého pozorujícího za oko, stejně jako křídlo zvyšující „downforce“ (přítlak).
Aby to nebylo málo, tak inženýři zavřeli F430 na pár dní do posilovny. Výsledkem je 538 koní, a to díky sportovním tlumičům výfuku speciálně navržených Hamannem. Zvuk nyní připomíná závodiště. Také brzdy se dočkaly změny, do obřích větrných vrtaných kotoučů se zakusují třmeny vlastní výroby navrženy přesně pro výkon tohoto vozu. K dispozici jsou 19“ kola Hamann s pneumatikami velikosti 255/30 ZR19 vpředu, vzadu potom 295/30 ZR19 nebo 335/25 ZR19. Další variantou jsou vícepaprskové kola velikosti 20 palců.
Vnitřek Ferrari je směs luxusních a sportovních doplňků. Plně kožený interiér v různých barvách dává vozidlu kvalitní a vkusný dojem. Hamann Ferrari F430 je čistokrevný závodní automobil s cestovní homologací. Řidiči dodává potěšení za volantem a individualitu.
zdroj: Hamann motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.