Nové Punto nahrazuje velmi úspěšnou předchozí generaci a má se opravdu čím pochlubit! Nabízí větší bezpečnost, je prostornější a bytelnější než-li jeho předchůdce.
O design se postaral kdo jiný než Giugiaro společně s Fiat centro Stile a je ryze italský, moderní a vkusný. Velmi znatelná jsou malá postranní okénka a zrcátka přichycená na dveřích. Zadní světla jsou vysoko, uspořádaná svisle tak jak je u Punta zvykem.
Interiér ukazuje ještě více italského talentu. V praktických podmínkách vynikne Punto především velkým prostorem. Plně nastavitelná sedadla a volant, lepší odhlučnění, Dualdrive (elektronický posilovač), Dualzone klimatizace, kvalitní stereo systém a ergonomické rozmístění tlačítek, tohle vše přispěje řidiči k mnohem většímu pohodlí.
Bezpečnost hraje u moderních aut významnou roli. Proto má nové Punto ve výbavě až 7 airbagů, 3 bodové bezpečnostní pásy spolu s přepínači a omezovači zatížení, požární ochranný systém. V testech EuroNCAP dosáhlo Punto nejvyššího ocenění 5-ti hvězdičkami. Aktivní bezpečnost zahrnuje ABS s EBD, ESP, brzdný asistent při rozjíždění v kopci, ASR a MSR.
Podvozek využívá zavěšení vzpěrami McPherson s příčným stabilizátorem, zadní náprava je osazena zkrutnými tyčemi. Přední brzdy mají větrané kotouče, zadní potom bubny nebo jednoduché kotouče.
Síla přichází ze směsi benzínových a dieselových motorů. 1.2 8v má 65hp, zatímco 1.4 8v má 77hp, 1.3 16v jednotka je k dispozici buď s 75hp nebo 90hp (s proměnným časováním lopatky), vznětová 1.9 jednotka má buď 120hp nebo 130hp. O přenos síly se postará 5-ti stupňová převodovka, u silnějšího dieselu pak 6-ti stupňová. Všechny motory vyhovují nejpřísnějším emisním normám Euro 4.
V nadstandardní výbavě nalezneme tempomat, parkovací senzory, skleněnou shrnovací střechu, telefonní systém, dešťový senzor, snímač tlaku v pneumatikách atd.
S dvěmi typy karosérie (3 nebo 5 dveří), 4 úrovně výbavy, 6 motorů, 13 druhů barev a 12 barev interiéru nabízí nové Punto nadstandard a své konkurenci nastavil laťku hodně vysoko.
zdroj: fiat group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.