Před vstupem do roku 2006 prodělal populární model Opel Meriva lehkou omlazovací kůru, která se projevila ne jeho designu i použitých technologiích – Meriva dostala nové motory.
Osvěžený exteriér nové Merivy, k jehož nejvýraznějším momentům patří maska chladiče s širokým chromovaným žebrem, ještě lépe než dosud reflektuje základní prvky nového dynamického designerského jazyka automobilky Opel. Pozměnil se také interiér - Meriva dostala nové druhy čalounění svěžích odstínů a chromované dekorativní prvky podtrhují vysoké kvalitativní standardy, které Opel vnáší i do této automobilové třídy. K dispozici (na přání) je i exkluzivní celokožené čalounění interiéru.
V modernizovaných modelech Opel Meriva se objevují i dvě nové pohonné jednotky: Vyspělý turbodiesel 1.3 CDTI a zážehový motor o objemu 1,6 l s technologií proměnného sání TWINPORT, která přispívá k uznávané hospodárnosti modelů Opel. Nový turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 55 kW/75 k je vybavený systémem přímého vstřikování nafty do válců "common-rail" a čtyřventilovou technologií, která přispívá k dokonalému rozvíření směsi ve válcích. Motor 1.3 CDTI/55 kW je standardně doplněný o bezúdržbový filtr pevných částic DPF. Turbodiesel 1.3 CDTI ECOTEC, který byl motoristickými novináři ze 26 zemí celého světa vyhodnocen jako "Motor roku 2005" mezi agregáty zdvihového objemu 1,0 až 1,4 l, vyniká vitalitou i hospodárností - Meriva 1.3 CDTI s ním dosahuje rychlosti až 157 km/h a v průměru si řekne jenom o 5,0 l nafty na 100 km jízdy. Druhým novým motorem pro omlazenou Merivu je zážehový čtyřválec 1.6 TWINPORT ECOTEC, dobře známý z modelů Astra a Zafira. Nový agregát se nyní chlubí výkonem 77 kW/105 k, což je o 5 k více než u předchozího zážehového motoru o objemu 1.6 l, přičemž ovšem jeho průměrná spotřeba 6,7 l/100 km je asi o 6 procent nižší než u jeho předchůdce. Meriva poháněná zážehovým čtyřválcem 1.6 TWINPORT/77 kW dosahuje maximální rychlosti až 181 km/h.
V nabídce modelové řady Meriva se zanedlouho objeví i vysoce výkonná verze Meriva OPC, jejímž srdcem je nově vyvinutý zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l, který díky přeplňování dává výkon 132 kW/180 k. Motor 1.6 ECOTEC Turbo dokáže Merivu OPC rozjet z klidu na 100 km/h během pouhých 8,2 s a udělí ji maximální rychlost až 222 km/h. Kompaktní sportovec Meriva OPC se veřejnosti poprvé představí na autosalonu v německém Essenu, který začíná 25. listopadu a končí 4. prosince.
Zdroj: Opel Foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.