Po krátké přestávce se opět podíváme do českých tuningových vod. Půjde o jeden z nejnovějších modelů od Seatu a to o Alteu. V "rodném listě" má rok 2005, takže mladice a navíc ještě krasavice.
Když jsem Davidovi, majiteli tohoto tuňáčka volal, zvedl to a velmi příjemným hlasem se ozval. Já jsem se představil a řekl mu, že mě zaujala jeho Altea, jestli bychom se nemohli sejít a udělat o ní reportáž, odpověděl, že není problém, stačí se jen domluvit na čase a místě. Brzdil jsem to já, ale nakonec se vše povedlo a na 5. sraze SEAT KLUBu jsem autíčko nafotil a získal o něm spoustu informací, o které se s vámi teď chci podělit. Tak pojďme na to!
První otázka se, jako vždy, týkala spíše majitele: Proč zrovna SEAT a tenhle model? David odpověděl, že se mu líbí po designové stránce a je prý jako stvořená pro styling - a to nám taky dokázal... :)
Ale pojďme dál. Jak jsem již psal, Altea je rok výroby 2005, výbava SPORT UP. Tento stupeň výbavy zahrnuje, mimo jiné, sportovní podvozek a pozměněný design nejen nárazníků (ani jednu věc odlišující vnější vzhled Altey SPORT UP od ostatních výbav už na autě nenajdeme) a v jejích útrobách dřímá nejsilnější "ropák" o objemu 2,0 litru a výkonem 103 kw / 140 koní.
Motor byl tuningem posílen jen decentně a to hlavně sportovním filtrem K&N. David je spíše přes styling a vzhled, což poznáte z fotek, na motoru by se dalo v klidu a bez obav třeba poobědvat. V motoru je spousta airbrushe, chromu i zlata. Zarazilo vás to zlato? Nedivím se vám, ale ano, opravdu je to tak. Všechny šroubky, nejen v motoru, byly pozlaceny. Auto je opravdu dotažené do nejmenšího detailu.
Seátek sedí na originálních kolech z AUDI A8, nejsou to žádné repliky, ale opravdu 19". Na "liťácích" jsou navlečeny pneumatiky značky Dunlop a typu Sport SP 9000 ve shodném rozměru vpředu i vzadu a to 235 / 35 R19. Kola si libují v bílou barvou lakovaných podbězích. Kromě podběhů byl nalakován i podvozek a spodek auta. Altea šla k zemi díky stavitelnému podvozku KW (varianta 1) a to, jak moc jí to prospělo, můžete vidět na fotkách - ve srovnání s Alteou sériovou (co se podvozku týká).
Nejvíc úprav proběhlo na karoserii. Zde přesně platí přísloví, které je i názvem dnešního článku, že MÉNĚ je někdy VÍCE! S popisem úprav začneme u přední části. Jiná je maska - domácí výroby. Výraz vozu byl zdrsněn použitými mračítky od JE DESIGNu a na nárazníky přibyly sportovní nástavce SEAT SPORT. Přesuneme se rovnou dozadu. Tady na nás vykoukne naprosto hladká plocha. Víko kufru bylo zbaveno všech zámků, popisků, lišt a dokonce i stěrače. Těsně nad zemí na nás ještě mrkají dvě chromované koncovky duplexního výfuku, který si David dělal sám. A hurá na bok! Na boku nás na první pohled zaujmou již zmiňovaná kola, ale také např. čiré boční blinkry a z pravé strany airbrush víčka nádrže. To ale k víčku není vše. Zkuste ho otevřít! To co uvidíte vás překvapí. Nejen, že je airbrush zvenku, ale najdeme ho i z vnitřní strany. Už nás ani nepřekvapí další dávka zlata která se nám odhalila.
V interiéru se cítíte jako doma. Krásně čisto. Ani bych se nedivil, kdyby měl David do auta přezůvky :) Interiér byl kompletně přečalouněn do černobéžové kombinace - sedačky, dveře, plato, kufr, řadící páka a dokonce i loketní opěrka. Béžovou barvu mají i koberečky. Stejně jako v motoru, tak i v interiéru je airbrush všude, kam jen oko pohlédne a nutno dodat, že airbrush je vkusný a vydařený. Budíky mají jiné pozadí - při detailním pohledu na nich naleznete logo SEAT SPORT s typickou šachovnicí a okolo nich jsou chromované rámečky. Od SEAT SPORTu pocházejí i sportovní pedály a opěrka levé nohy.
Už jednou jsem v článku napsal, že auto je dotaženo opravdu do detailu a na závěr to musím zopakovat. Našel jsem jen pár detailů, které nebyly 100% a to bylo jen pár šroubků, které nebyly ve zlatě a to jen proto, že se to ještě nestihlo. Dnes už je všechno jinak. Pokud se vám tahle kára líbí a nemáte v peněžence nebo na účtě průvan, kontaktujte Davida, protože se rozhodl jí PRODAT!! Jeho telefon je +420 608 263 913!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.