Po krátké přestávce se opět podíváme do českých tuningových vod. Půjde o jeden z nejnovějších modelů od Seatu a to o Alteu. V "rodném listě" má rok 2005, takže mladice a navíc ještě krasavice.
Když jsem Davidovi, majiteli tohoto tuňáčka volal, zvedl to a velmi příjemným hlasem se ozval. Já jsem se představil a řekl mu, že mě zaujala jeho Altea, jestli bychom se nemohli sejít a udělat o ní reportáž, odpověděl, že není problém, stačí se jen domluvit na čase a místě. Brzdil jsem to já, ale nakonec se vše povedlo a na 5. sraze SEAT KLUBu jsem autíčko nafotil a získal o něm spoustu informací, o které se s vámi teď chci podělit. Tak pojďme na to!
První otázka se, jako vždy, týkala spíše majitele: Proč zrovna SEAT a tenhle model? David odpověděl, že se mu líbí po designové stránce a je prý jako stvořená pro styling - a to nám taky dokázal... :)
Ale pojďme dál. Jak jsem již psal, Altea je rok výroby 2005, výbava SPORT UP. Tento stupeň výbavy zahrnuje, mimo jiné, sportovní podvozek a pozměněný design nejen nárazníků (ani jednu věc odlišující vnější vzhled Altey SPORT UP od ostatních výbav už na autě nenajdeme) a v jejích útrobách dřímá nejsilnější "ropák" o objemu 2,0 litru a výkonem 103 kw / 140 koní.
Motor byl tuningem posílen jen decentně a to hlavně sportovním filtrem K&N. David je spíše přes styling a vzhled, což poznáte z fotek, na motoru by se dalo v klidu a bez obav třeba poobědvat. V motoru je spousta airbrushe, chromu i zlata. Zarazilo vás to zlato? Nedivím se vám, ale ano, opravdu je to tak. Všechny šroubky, nejen v motoru, byly pozlaceny. Auto je opravdu dotažené do nejmenšího detailu.
Seátek sedí na originálních kolech z AUDI A8, nejsou to žádné repliky, ale opravdu 19". Na "liťácích" jsou navlečeny pneumatiky značky Dunlop a typu Sport SP 9000 ve shodném rozměru vpředu i vzadu a to 235 / 35 R19. Kola si libují v bílou barvou lakovaných podbězích. Kromě podběhů byl nalakován i podvozek a spodek auta. Altea šla k zemi díky stavitelnému podvozku KW (varianta 1) a to, jak moc jí to prospělo, můžete vidět na fotkách - ve srovnání s Alteou sériovou (co se podvozku týká).
Nejvíc úprav proběhlo na karoserii. Zde přesně platí přísloví, které je i názvem dnešního článku, že MÉNĚ je někdy VÍCE! S popisem úprav začneme u přední části. Jiná je maska - domácí výroby. Výraz vozu byl zdrsněn použitými mračítky od JE DESIGNu a na nárazníky přibyly sportovní nástavce SEAT SPORT. Přesuneme se rovnou dozadu. Tady na nás vykoukne naprosto hladká plocha. Víko kufru bylo zbaveno všech zámků, popisků, lišt a dokonce i stěrače. Těsně nad zemí na nás ještě mrkají dvě chromované koncovky duplexního výfuku, který si David dělal sám. A hurá na bok! Na boku nás na první pohled zaujmou již zmiňovaná kola, ale také např. čiré boční blinkry a z pravé strany airbrush víčka nádrže. To ale k víčku není vše. Zkuste ho otevřít! To co uvidíte vás překvapí. Nejen, že je airbrush zvenku, ale najdeme ho i z vnitřní strany. Už nás ani nepřekvapí další dávka zlata která se nám odhalila.
V interiéru se cítíte jako doma. Krásně čisto. Ani bych se nedivil, kdyby měl David do auta přezůvky :) Interiér byl kompletně přečalouněn do černobéžové kombinace - sedačky, dveře, plato, kufr, řadící páka a dokonce i loketní opěrka. Béžovou barvu mají i koberečky. Stejně jako v motoru, tak i v interiéru je airbrush všude, kam jen oko pohlédne a nutno dodat, že airbrush je vkusný a vydařený. Budíky mají jiné pozadí - při detailním pohledu na nich naleznete logo SEAT SPORT s typickou šachovnicí a okolo nich jsou chromované rámečky. Od SEAT SPORTu pocházejí i sportovní pedály a opěrka levé nohy.
Už jednou jsem v článku napsal, že auto je dotaženo opravdu do detailu a na závěr to musím zopakovat. Našel jsem jen pár detailů, které nebyly 100% a to bylo jen pár šroubků, které nebyly ve zlatě a to jen proto, že se to ještě nestihlo. Dnes už je všechno jinak. Pokud se vám tahle kára líbí a nemáte v peněžence nebo na účtě průvan, kontaktujte Davida, protože se rozhodl jí PRODAT!! Jeho telefon je +420 608 263 913!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).