Méně je někdy více - Seat Altea

Pavel Srp, 10. listopadu 2005, 13:10 Google+

Po krátké přestávce se opět podíváme do českých tuningových vod. Půjde o jeden z nejnovějších modelů od Seatu a to o Alteu. V "rodném listě" má rok 2005, takže mladice a navíc ještě krasavice.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Altea

Altea | foto: Pavel SRP

Sdílejte článek

Když jsem Davidovi, majiteli tohoto tuňáčka volal, zvedl to a velmi příjemným hlasem se ozval. Já jsem se představil a řekl mu, že mě zaujala jeho Altea, jestli bychom se nemohli sejít a udělat o ní reportáž, odpověděl, že není problém, stačí se jen domluvit na čase a místě. Brzdil jsem to já, ale nakonec se vše povedlo a na 5. sraze SEAT KLUBu jsem autíčko nafotil a získal o něm spoustu informací, o které se s vámi teď chci podělit. Tak pojďme na to!

První otázka se, jako vždy, týkala spíše majitele: Proč zrovna SEAT a tenhle model? David odpověděl, že se mu líbí po designové stránce a je prý jako stvořená pro styling - a to nám taky dokázal... :)

Ale pojďme dál. Jak jsem již psal, Altea je rok výroby 2005, výbava SPORT UP. Tento stupeň výbavy zahrnuje, mimo jiné, sportovní podvozek a pozměněný design nejen nárazníků (ani jednu věc odlišující vnější vzhled Altey SPORT UP od ostatních výbav už na autě nenajdeme) a v jejích útrobách dřímá nejsilnější "ropák" o objemu 2,0 litru a výkonem 103 kw / 140 koní.

Motor byl tuningem posílen jen decentně a to hlavně sportovním filtrem K&N. David je spíše přes styling a vzhled, což poznáte z fotek, na motoru by se dalo v klidu a bez obav třeba poobědvat. V motoru je spousta airbrushe, chromu i zlata. Zarazilo vás to zlato? Nedivím se vám, ale ano, opravdu je to tak. Všechny šroubky, nejen v motoru, byly pozlaceny. Auto je opravdu dotažené do nejmenšího detailu.

Seátek sedí na originálních kolech z AUDI A8, nejsou to žádné repliky, ale opravdu 19". Na "liťácích" jsou navlečeny pneumatiky značky Dunlop a typu Sport SP 9000 ve shodném rozměru vpředu i vzadu a to 235 / 35 R19. Kola si libují v bílou barvou lakovaných podbězích. Kromě podběhů byl nalakován i podvozek a spodek auta. Altea šla k zemi díky stavitelnému podvozku KW (varianta 1) a to, jak moc jí to prospělo, můžete vidět na fotkách - ve srovnání s Alteou sériovou (co se podvozku týká).

Nejvíc úprav proběhlo na karoserii. Zde přesně platí přísloví, které je i názvem dnešního článku, že MÉNĚ je někdy VÍCE! S popisem úprav začneme u přední části. Jiná je maska - domácí výroby. Výraz vozu byl zdrsněn použitými mračítky od JE DESIGNu a na nárazníky přibyly sportovní nástavce SEAT SPORT. Přesuneme se rovnou dozadu. Tady na nás vykoukne naprosto hladká plocha. Víko kufru bylo zbaveno všech zámků, popisků, lišt a dokonce i stěrače. Těsně nad zemí na nás ještě mrkají dvě chromované koncovky duplexního výfuku, který si David dělal sám. A hurá na bok! Na boku nás na první pohled zaujmou již zmiňovaná kola, ale také např. čiré boční blinkry a z pravé strany airbrush víčka nádrže. To ale k víčku není vše. Zkuste ho otevřít! To co uvidíte vás překvapí. Nejen, že je airbrush zvenku, ale najdeme ho i z vnitřní strany. Už nás ani nepřekvapí další dávka zlata která se nám odhalila.

V interiéru se cítíte jako doma. Krásně čisto. Ani bych se nedivil, kdyby měl David do auta přezůvky :) Interiér byl kompletně přečalouněn do černobéžové kombinace - sedačky, dveře, plato, kufr, řadící páka a dokonce i loketní opěrka. Béžovou barvu mají i koberečky. Stejně jako v motoru, tak i v interiéru je airbrush všude, kam jen oko pohlédne a nutno dodat, že airbrush je vkusný a vydařený. Budíky mají jiné pozadí - při detailním pohledu na nich naleznete logo SEAT SPORT s typickou šachovnicí a okolo nich jsou chromované rámečky. Od SEAT SPORTu pocházejí i sportovní pedály a opěrka levé nohy.

Už jednou jsem v článku napsal, že auto je dotaženo opravdu do detailu a na závěr to musím zopakovat. Našel jsem jen pár detailů, které nebyly 100% a to bylo jen pár šroubků, které nebyly ve zlatě a to jen proto, že se to ještě nestihlo. Dnes už je všechno jinak. Pokud se vám tahle kára líbí a nemáte v peněžence nebo na účtě průvan, kontaktujte Davida, protože se rozhodl jí PRODAT!! Jeho telefon je +420 608 263 913!

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Méně je někdy více - Seat Altea

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

Kalendář Pirelli 2020

Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

Motoristická slavnost Legendy nabídne českou premiéru nové Supry

5 věcí, které jste nevěděli o Toyotě Supra

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

DOBRÁ ZPRÁVA. Nájezd ojetin v ČR klesá rychleji, než roste cena

Jaguar I-Pace nepřesvědčí jízdními vlastnostmi v kritických situacích

Elektrický Jaguar I-Pace nepřesvědčil v losím testu, ESP reaguje nesmyslně

Toyota Mirai 2021

Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

střešní nosiče

Na co myslet při výběru střešních nosičů?

reklama

Doporučujeme

300C

Startech: Chrysler 300C 3.0 CRD

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

  2. Polák si pro přepravu svého motocyklu staví hodně drsný pick-up

  3. Ošklivé auto nechce nikdo. Nová Toyota Mirai na vodík už bude vypadat skvěle

  4. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  5. Špičková technika a dokonalý design pro 4 cestující. BMW představilo M8 Gran Coupe

  6. DOBRÁ ZPRÁVA. Nájezd ojetin v ČR klesá rychleji, než roste cena

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud