Saab přepracoval model 9-5, který byl ukázán na frankfurtském autosalónu v září 2005. Teď přichází do prodeje v České republice.
Doposud nabízených šest motorizací bylo zredukováno na pět. Všechny agregáty jsou dodávány jak do limuzín, tak do kombiků. Z benzínových motorů jsou k dispozici 2.0 LPT se 150 koňmi, 2.3 LPT se 185 k, 2.3 T s 220 k a 2.3 TS s 260 k. Všechny jsou známy od jeho předchůdce jen s výjímkou 2.3 TS, který je o 10 koní silnější. Zmíněná redukce se týká dieslových motorů, kde místo dřívějších dvou, je v nabídce pouze jeden, a to 1.9 TiDS se 150 k. Filtr částic je sériově dodáván ke všem agregátům.
Zatím jen ve Švédsku je nabízena varianta provozu na Bio-Ethanol místo benzínu. Tento model 9-5 BioPower se vyrábí jako limuzína a Sport Combi a jeho základem je motor 2.0, který disponuje o 30 koní vyšším výkonem než jeho benzínový kolega. Zda se bude takový model nabízet i u nás, není zatím jisté.
Saab 9-5 se prodává ve čtyřech provedeních: Linear, Arc, Vector a Aero. V základní výbavě můžeme najít automatickou klimatizaci, ABS a EBD (rozdělovač brzdné síly), protikluzový systém a systém jízdní stability, kožený volant s ovládáním audia,... A to vše ve verzi Linear s motorem 2.0 LPT za 945 000,- Kč. Provedení Aero 2.3 TS stojí 1 295 000,-.
Foto: Saab
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.