Saab přepracoval model 9-5, který byl ukázán na frankfurtském autosalónu v září 2005. Teď přichází do prodeje v České republice.
Doposud nabízených šest motorizací bylo zredukováno na pět. Všechny agregáty jsou dodávány jak do limuzín, tak do kombiků. Z benzínových motorů jsou k dispozici 2.0 LPT se 150 koňmi, 2.3 LPT se 185 k, 2.3 T s 220 k a 2.3 TS s 260 k. Všechny jsou známy od jeho předchůdce jen s výjímkou 2.3 TS, který je o 10 koní silnější. Zmíněná redukce se týká dieslových motorů, kde místo dřívějších dvou, je v nabídce pouze jeden, a to 1.9 TiDS se 150 k. Filtr částic je sériově dodáván ke všem agregátům.
Zatím jen ve Švédsku je nabízena varianta provozu na Bio-Ethanol místo benzínu. Tento model 9-5 BioPower se vyrábí jako limuzína a Sport Combi a jeho základem je motor 2.0, který disponuje o 30 koní vyšším výkonem než jeho benzínový kolega. Zda se bude takový model nabízet i u nás, není zatím jisté.
Saab 9-5 se prodává ve čtyřech provedeních: Linear, Arc, Vector a Aero. V základní výbavě můžeme najít automatickou klimatizaci, ABS a EBD (rozdělovač brzdné síly), protikluzový systém a systém jízdní stability, kožený volant s ovládáním audia,... A to vše ve verzi Linear s motorem 2.0 LPT za 945 000,- Kč. Provedení Aero 2.3 TS stojí 1 295 000,-.
Foto: Saab
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.