Mazda Motor Corporation dnes oznámila, že Mazda Roadster (Mazda MX-5 na evropském trhu) získala ocenění „2005-2006 Japan Car of The Year“.
Ve finálním hlasování získal ocenění lehký, otevřený sportovní vůz, který byl na japonském trhu uveden do prodeje v srpnu letošního roku.
Mazda MX-5 mohla být zařazena do výběru pro ocenění, když splňovala podmínky, že sériové vozy jsou uvedeny do prodeje v období od 1.11. předchozího roku do 31.10. stávajícího roku a v daném období dosáhne prodeje minimálně 500 kusů.
Naposledy získala Mazda ocenění "Japan Car of The Year" před 23 lety, když v roce 1982 zvítězila se sedanem Capella (na evropském trhu Mazda 626). Mazda RX-8 získala speciální cenu "2003-2004 Most Fun special prize" a Mazda Verisa dostala ocenění "2004-2005 Best Value award".
Zcela nový roadster přináší radost z řízení, moderní styl, a samozřejmě potěšení z jízdy s otevřenou střechou. Nový roadster splňuje všechny požadavky ohledně bezpečnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí. Model RS je nabízen se šesti-stupňovou manuální převodovkou, 17" koly z lehkých slitin, tlumiči Bilstein v základní výbavě. Model VS má ve své specifikaci polstrování interiéru ve žlutohnědé kůži, šesti-stupňovou manuální převodovku, zatímco standardní Roadster je nabízen s pěti-stupňovou převodovkou.
Mazda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.