Mazda Motor Corporation dnes oznámila, že Mazda Roadster (Mazda MX-5 na evropském trhu) získala ocenění „2005-2006 Japan Car of The Year“.
Ve finálním hlasování získal ocenění lehký, otevřený sportovní vůz, který byl na japonském trhu uveden do prodeje v srpnu letošního roku.
Mazda MX-5 mohla být zařazena do výběru pro ocenění, když splňovala podmínky, že sériové vozy jsou uvedeny do prodeje v období od 1.11. předchozího roku do 31.10. stávajícího roku a v daném období dosáhne prodeje minimálně 500 kusů.
Naposledy získala Mazda ocenění "Japan Car of The Year" před 23 lety, když v roce 1982 zvítězila se sedanem Capella (na evropském trhu Mazda 626). Mazda RX-8 získala speciální cenu "2003-2004 Most Fun special prize" a Mazda Verisa dostala ocenění "2004-2005 Best Value award".
Zcela nový roadster přináší radost z řízení, moderní styl, a samozřejmě potěšení z jízdy s otevřenou střechou. Nový roadster splňuje všechny požadavky ohledně bezpečnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí. Model RS je nabízen se šesti-stupňovou manuální převodovkou, 17" koly z lehkých slitin, tlumiči Bilstein v základní výbavě. Model VS má ve své specifikaci polstrování interiéru ve žlutohnědé kůži, šesti-stupňovou manuální převodovku, zatímco standardní Roadster je nabízen s pěti-stupňovou převodovkou.
Mazda
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.