Málokterá německá automobilka budí takový respekt jako značka Porsche, zvláště potom dlouho očekávaná poslední generace modelu 911 s označením Turbo.
Během posledního roku Porsche vytvořilo osm typů modelové řady 911 s označením 997 a sice: Carrera, Carrera S, Carrera cabriolet, Carrera S cabriolet, Carrera 4, Carrera 4S, Carrera 4 cabriolet a Carrera 4S cabriolet, ale žádné z nich není pro Porsche tak důležité jako model Turbo.
Tradičně jako většina horlivě očekávaných modelů je i představení Turba naplánováno na ženevský autosalon v březnu 2006 a to jak v coupé tak cabriu. S prodeji by se pravděpodobně mělo začít v červnu příštího roku.
Jak naše obrázky odhalují, turbo má okázale agresivnější styl než ostatní verze 911. Pohled připomíná podobnost s Carrerou 4S, ovšem nenechme se zmást, oproti slabšímu bratříčkovi je značně rozšířen! Další charakteristické rysy zahrnují hlubší přední nárazník s velkým vedením vzduchu k chlazení brzd, robustnější prahy pod dveřmi, chladicími kanály v zadních blatnících, předělaný zadní spojler, který zároveň odvádí horký vzduch ven z motorového prostoru a nove koncovky výfuku. V standartu nechybí 19ti - palcové kola. O vizuální úpravu se postará snížený podvozek.
Motor bude vycházet z původního modelu o obsahu 3,6 dopovaný turbem. Výkon bude zvýšen z 420 koní na cca 450 koní. Stovku by měl zvládnout do 4 sekund a pokračovat až přes hranici tří set kilometrové rychlosti a tím se postavit svým největším konkurentům Ferrari 430 a Lamborghini Gallardo.
Foto: Pascal Pierart
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.