Málokterá německá automobilka budí takový respekt jako značka Porsche, zvláště potom dlouho očekávaná poslední generace modelu 911 s označením Turbo.
Během posledního roku Porsche vytvořilo osm typů modelové řady 911 s označením 997 a sice: Carrera, Carrera S, Carrera cabriolet, Carrera S cabriolet, Carrera 4, Carrera 4S, Carrera 4 cabriolet a Carrera 4S cabriolet, ale žádné z nich není pro Porsche tak důležité jako model Turbo.
Tradičně jako většina horlivě očekávaných modelů je i představení Turba naplánováno na ženevský autosalon v březnu 2006 a to jak v coupé tak cabriu. S prodeji by se pravděpodobně mělo začít v červnu příštího roku.
Jak naše obrázky odhalují, turbo má okázale agresivnější styl než ostatní verze 911. Pohled připomíná podobnost s Carrerou 4S, ovšem nenechme se zmást, oproti slabšímu bratříčkovi je značně rozšířen! Další charakteristické rysy zahrnují hlubší přední nárazník s velkým vedením vzduchu k chlazení brzd, robustnější prahy pod dveřmi, chladicími kanály v zadních blatnících, předělaný zadní spojler, který zároveň odvádí horký vzduch ven z motorového prostoru a nove koncovky výfuku. V standartu nechybí 19ti - palcové kola. O vizuální úpravu se postará snížený podvozek.
Motor bude vycházet z původního modelu o obsahu 3,6 dopovaný turbem. Výkon bude zvýšen z 420 koní na cca 450 koní. Stovku by měl zvládnout do 4 sekund a pokračovat až přes hranici tří set kilometrové rychlosti a tím se postavit svým největším konkurentům Ferrari 430 a Lamborghini Gallardo.
Foto: Pascal Pierart
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.