Nové motory 1,4 ve dvou výkonostních třídách nahradily dva vznětové agregáty.
Seat představil nové motory pro model Ibiza. Jedná se o dva dieseldové agregáty TDI o objemu 1,4 litru a výkonu 70 a 80 koní. Ty vystřídají stávající 1,4 TDI s výkonem 75 koní a 1,9 SDI s 64 koňmi. Nové tříválcové motory pracují na principu přímého vstřikování čerpadlo-tryska.
V kombinaci s pěti stupňovou manuální převodovkou dosahuje 70 koňová verze maximální rychlosti 166 km/h a její silnější sestra ještě o 10 km/h více. Maximální točivý moment 155, respektive 195 Nm u silnější verze, je dosažen při 2 200 otáčkách. Spotřeba činí 4,8 litrů (70k) a 4,7 litrů (80k) na 100 kilometrů.
Ibiza 1,4 TDI (70k) s výbavou Reference stojí 352 900 Kč, silnější verze je k mání od 385 900 Kč. S výbavou Stylance jsou o 34 000 dražší.
Foto: Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.