Nové motory 1,4 ve dvou výkonostních třídách nahradily dva vznětové agregáty.
Seat představil nové motory pro model Ibiza. Jedná se o dva dieseldové agregáty TDI o objemu 1,4 litru a výkonu 70 a 80 koní. Ty vystřídají stávající 1,4 TDI s výkonem 75 koní a 1,9 SDI s 64 koňmi. Nové tříválcové motory pracují na principu přímého vstřikování čerpadlo-tryska.
V kombinaci s pěti stupňovou manuální převodovkou dosahuje 70 koňová verze maximální rychlosti 166 km/h a její silnější sestra ještě o 10 km/h více. Maximální točivý moment 155, respektive 195 Nm u silnější verze, je dosažen při 2 200 otáčkách. Spotřeba činí 4,8 litrů (70k) a 4,7 litrů (80k) na 100 kilometrů.
Ibiza 1,4 TDI (70k) s výbavou Reference stojí 352 900 Kč, silnější verze je k mání od 385 900 Kč. S výbavou Stylance jsou o 34 000 dražší.
Foto: Seat
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.