Mini s 218 koňmi příjde na trh v červenci 2006.
Je to dlouhý název pro tak krátké auto a pro fanoušky sprcha dráždivého očekávání, které jim nahání husí kůži: Mini Cooper S John Cooper Works (JCW) GP Kit slibuje čirou rychlost. Mini nedostalo jen výkonostní injekci, ale také citelně zhublo.
Díky změnám na chladiči vzduchu teď poskytuje motor 1,6 kompresor 218 koní. A další číslo je také hodno zmínky: "Nad-Mini" bude dodáno jen 2000 kusů. Pravděpodobně od července 2006 se můžeme setkat s GP-Mini v prodeji, a to asi za 30 000 Euro, což je v přepočtu něco okolo 900 000 Kč.
Hlavním cílem vývoje Mini GP Kit byly agilní jízdní vlastnosti a vysoká jízdní stabilita. Aby vysoký výkon a točící moment 245 Nm mohly bezpečně přijít na vozovky, dostal sériově tento silný "drobeček" uzavíratelný diferenciál a sportovní podvozek. Dynamická stabilizace kontroly (DSC) je k dostání v doplňkové výbavě. Aby Mini mohlo zastavit, má na přední nápravě namontovány vysoce výkonné brzdy JCW nalakované na červeno.
Jako další "dietní" opatření je sériová zadní náprava nahrazena Alu nápravou. Kromě toho je upuštěno od zvukově izolačního materiálu, klimatizace a zadní sedačky. Tyto redukce snižují váhu jestě o 40 kilogramů.
Limitované Mini nabízí od základu přepracovanou aerodynamiku. Nově vyvinuty byly přední a zadní spoiler, který má teď profil křídla a ještě níže položené boční prahy. Díky tomu se snižuje součinitel odporu vzduchu a přední i zadní náprava dosahuje lepší hnací hodnoty.
K rozpoznání je Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit díky exklusivnímu šedomodrému metalickému laku v kombinaci se stříbrnou střechou. Otvor pro vstup vzduchu na kapotě je také ve stříbrné barvě a vnější zpětná zrcátka jsou v kontrastní žhavé chilli červené.
Interiér je vědomě zařízen tak, jak se sluší pro sportovní vůz - jednoduše. Do sériové výbavy patří rádio s CD přehrávačem a sportovní kožený multifunkční volant. Ostatně rádio asi nebude moc potřeba při razantním závodním zvuku.
Foto: MINI
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.