Mini s 218 koňmi příjde na trh v červenci 2006.
Je to dlouhý název pro tak krátké auto a pro fanoušky sprcha dráždivého očekávání, které jim nahání husí kůži: Mini Cooper S John Cooper Works (JCW) GP Kit slibuje čirou rychlost. Mini nedostalo jen výkonostní injekci, ale také citelně zhublo.
Díky změnám na chladiči vzduchu teď poskytuje motor 1,6 kompresor 218 koní. A další číslo je také hodno zmínky: "Nad-Mini" bude dodáno jen 2000 kusů. Pravděpodobně od července 2006 se můžeme setkat s GP-Mini v prodeji, a to asi za 30 000 Euro, což je v přepočtu něco okolo 900 000 Kč.
Hlavním cílem vývoje Mini GP Kit byly agilní jízdní vlastnosti a vysoká jízdní stabilita. Aby vysoký výkon a točící moment 245 Nm mohly bezpečně přijít na vozovky, dostal sériově tento silný "drobeček" uzavíratelný diferenciál a sportovní podvozek. Dynamická stabilizace kontroly (DSC) je k dostání v doplňkové výbavě. Aby Mini mohlo zastavit, má na přední nápravě namontovány vysoce výkonné brzdy JCW nalakované na červeno.
Jako další "dietní" opatření je sériová zadní náprava nahrazena Alu nápravou. Kromě toho je upuštěno od zvukově izolačního materiálu, klimatizace a zadní sedačky. Tyto redukce snižují váhu jestě o 40 kilogramů.
Limitované Mini nabízí od základu přepracovanou aerodynamiku. Nově vyvinuty byly přední a zadní spoiler, který má teď profil křídla a ještě níže položené boční prahy. Díky tomu se snižuje součinitel odporu vzduchu a přední i zadní náprava dosahuje lepší hnací hodnoty.
K rozpoznání je Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit díky exklusivnímu šedomodrému metalickému laku v kombinaci se stříbrnou střechou. Otvor pro vstup vzduchu na kapotě je také ve stříbrné barvě a vnější zpětná zrcátka jsou v kontrastní žhavé chilli červené.
Interiér je vědomě zařízen tak, jak se sluší pro sportovní vůz - jednoduše. Do sériové výbavy patří rádio s CD přehrávačem a sportovní kožený multifunkční volant. Ostatně rádio asi nebude moc potřeba při razantním závodním zvuku.
Foto: MINI
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.