John Cooper Works: GP geny pro MINI

Cooper S
Cooper S, foto: MINI
Jiří Krejčí 8. listopadu 2005 08:20
Sdílej:

Mini s 218 koňmi příjde na trh v červenci 2006.

Je to dlouhý název pro tak krátké auto a pro fanoušky sprcha dráždivého očekávání, které jim nahání husí kůži: Mini Cooper S John Cooper Works (JCW) GP Kit slibuje čirou rychlost. Mini nedostalo jen výkonostní injekci, ale také citelně zhublo.

Díky změnám na chladiči vzduchu teď poskytuje motor 1,6 kompresor 218 koní. A další číslo je také hodno zmínky: "Nad-Mini" bude dodáno jen 2000 kusů. Pravděpodobně od července 2006 se můžeme setkat s GP-Mini v prodeji, a to asi za 30 000 Euro, což je v přepočtu něco okolo 900 000 Kč.

Hlavním cílem vývoje Mini GP Kit byly agilní jízdní vlastnosti a vysoká jízdní stabilita. Aby vysoký výkon a točící moment 245 Nm mohly bezpečně přijít na vozovky, dostal sériově tento silný "drobeček" uzavíratelný diferenciál a sportovní podvozek. Dynamická stabilizace kontroly (DSC) je k dostání v doplňkové výbavě. Aby Mini mohlo zastavit, má na přední nápravě namontovány vysoce výkonné brzdy JCW nalakované na červeno.

Jako další "dietní" opatření je sériová zadní náprava nahrazena Alu nápravou. Kromě toho je upuštěno od zvukově izolačního materiálu, klimatizace a zadní sedačky. Tyto redukce snižují váhu jestě o 40 kilogramů.

Limitované Mini nabízí od základu přepracovanou aerodynamiku. Nově vyvinuty byly přední a zadní spoiler, který má teď profil křídla a ještě níže položené boční prahy. Díky tomu se snižuje součinitel odporu vzduchu a přední i zadní náprava dosahuje lepší hnací hodnoty.

K rozpoznání je Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit díky exklusivnímu šedomodrému metalickému laku v kombinaci se stříbrnou střechou. Otvor pro vstup vzduchu na kapotě je také ve stříbrné barvě a vnější zpětná zrcátka jsou v kontrastní žhavé chilli červené.

Interiér je vědomě zařízen tak, jak se sluší pro sportovní vůz - jednoduše. Do sériové výbavy patří rádio s CD přehrávačem a sportovní kožený multifunkční volant. Ostatně rádio asi nebude moc potřeba při razantním závodním zvuku.

Foto: MINI

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).