Mini s 218 koňmi příjde na trh v červenci 2006.
Je to dlouhý název pro tak krátké auto a pro fanoušky sprcha dráždivého očekávání, které jim nahání husí kůži: Mini Cooper S John Cooper Works (JCW) GP Kit slibuje čirou rychlost. Mini nedostalo jen výkonostní injekci, ale také citelně zhublo.
Díky změnám na chladiči vzduchu teď poskytuje motor 1,6 kompresor 218 koní. A další číslo je také hodno zmínky: "Nad-Mini" bude dodáno jen 2000 kusů. Pravděpodobně od července 2006 se můžeme setkat s GP-Mini v prodeji, a to asi za 30 000 Euro, což je v přepočtu něco okolo 900 000 Kč.
Hlavním cílem vývoje Mini GP Kit byly agilní jízdní vlastnosti a vysoká jízdní stabilita. Aby vysoký výkon a točící moment 245 Nm mohly bezpečně přijít na vozovky, dostal sériově tento silný "drobeček" uzavíratelný diferenciál a sportovní podvozek. Dynamická stabilizace kontroly (DSC) je k dostání v doplňkové výbavě. Aby Mini mohlo zastavit, má na přední nápravě namontovány vysoce výkonné brzdy JCW nalakované na červeno.
Jako další "dietní" opatření je sériová zadní náprava nahrazena Alu nápravou. Kromě toho je upuštěno od zvukově izolačního materiálu, klimatizace a zadní sedačky. Tyto redukce snižují váhu jestě o 40 kilogramů.
Limitované Mini nabízí od základu přepracovanou aerodynamiku. Nově vyvinuty byly přední a zadní spoiler, který má teď profil křídla a ještě níže položené boční prahy. Díky tomu se snižuje součinitel odporu vzduchu a přední i zadní náprava dosahuje lepší hnací hodnoty.
K rozpoznání je Mini Cooper S John Cooper Works GP Kit díky exklusivnímu šedomodrému metalickému laku v kombinaci se stříbrnou střechou. Otvor pro vstup vzduchu na kapotě je také ve stříbrné barvě a vnější zpětná zrcátka jsou v kontrastní žhavé chilli červené.
Interiér je vědomě zařízen tak, jak se sluší pro sportovní vůz - jednoduše. Do sériové výbavy patří rádio s CD přehrávačem a sportovní kožený multifunkční volant. Ostatně rádio asi nebude moc potřeba při razantním závodním zvuku.
Foto: MINI
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.