Čirá vášeň: Nové BMW Z4 M Roadster

Z4
Z4, foto: BMW Group
Jiří Krejčí 7. listopadu 2005 11:17
Sdílej:

BMW Z4 M Roadster příjde společně se svou "nesportovní" variantou BMW Z4 Roadster na jaře 2006. Pod kapotou se bude ukrývat řadový šestiválec s 252kW/343 PS a zvihový objem 3246 centimetů kubických.

Ten poskytuje maximální kroutící moment 365Nm a žene BMW Z4 M Roadster k oslňujícím jízdím výkonům: maximální rychlost je tradičně elektronicky omezena na 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5 sekund. Za stejnou dobu zrychlí se zařazeným čtvrtým rychlostním stupněm z 80 na 120 km/h. Radost z jízdy zajišťuje nízko položené těžiště vozu a specifické "emkové" podvozky. Váha nového BMW Z4 M Roadster je rovnoměrně rozložena na přední a zadní nápravu. Tím se vůz stává snadno ovladatelný a agilní.

Pro zesílení pohonu zadních kol užívá BMW M uzavírání diferenciálu. Ten zabraňuje přetáčení hnacích kol tak, že na štěrku nebo sněhu udržuje vozidlo optimální trakci. Tento systém propůjčuje vozu více jízdní stability a optimálně urychluje výjezd ze zatáčky. O bezpečnost "emkové" verze tohoto roadsteru se stará nová verze dynamické kontroly stability (DSC) a odvětrávané, zvláště pevné brzdy s vysokým brzdným účinkem. Brzdná dráha ze 100 km/h je kratší než 34 metrů.

Co se týče detailů a výbavy nového BMW Z4 M Roadster, vše je typicky "emkové". Přední spoiler s aerodynamickými rohy, zadní spoiler s difuzérem a čtyři chromované výfukové koncovky upozorňují na to, že se jedná o obzvláště dynamický vůz. O optimální přilnavost k vozovce se starají 18 palcová kola z lehkých slitin v "M" designu. Důsledně propracovaný není jen zvenku, ale i zevnitř. "M" spotrovní sedadla nabízejí velmi dobré boční držení a se sportovním "M" volantem má řidič vše pod kontrolou. Vůz je sériově vybaven ušlechtilou kůží Walknappa. Zákazníkům, kteří si chtějí BMW Z4 M Roadster upravit k obrazu svému, nabízí BMW tři exkluzivní varianty interiéru a navíc k vybraným sériovým lakům ještě tři "M" laky.

Foto: BMW

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).