BMW Z4 M Roadster příjde společně se svou "nesportovní" variantou BMW Z4 Roadster na jaře 2006. Pod kapotou se bude ukrývat řadový šestiválec s 252kW/343 PS a zvihový objem 3246 centimetů kubických.
Ten poskytuje maximální kroutící moment 365Nm a žene BMW Z4 M Roadster k oslňujícím jízdím výkonům: maximální rychlost je tradičně elektronicky omezena na 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5 sekund. Za stejnou dobu zrychlí se zařazeným čtvrtým rychlostním stupněm z 80 na 120 km/h. Radost z jízdy zajišťuje nízko položené těžiště vozu a specifické "emkové" podvozky. Váha nového BMW Z4 M Roadster je rovnoměrně rozložena na přední a zadní nápravu. Tím se vůz stává snadno ovladatelný a agilní.
Pro zesílení pohonu zadních kol užívá BMW M uzavírání diferenciálu. Ten zabraňuje přetáčení hnacích kol tak, že na štěrku nebo sněhu udržuje vozidlo optimální trakci. Tento systém propůjčuje vozu více jízdní stability a optimálně urychluje výjezd ze zatáčky. O bezpečnost "emkové" verze tohoto roadsteru se stará nová verze dynamické kontroly stability (DSC) a odvětrávané, zvláště pevné brzdy s vysokým brzdným účinkem. Brzdná dráha ze 100 km/h je kratší než 34 metrů.
Co se týče detailů a výbavy nového BMW Z4 M Roadster, vše je typicky "emkové". Přední spoiler s aerodynamickými rohy, zadní spoiler s difuzérem a čtyři chromované výfukové koncovky upozorňují na to, že se jedná o obzvláště dynamický vůz. O optimální přilnavost k vozovce se starají 18 palcová kola z lehkých slitin v "M" designu. Důsledně propracovaný není jen zvenku, ale i zevnitř. "M" spotrovní sedadla nabízejí velmi dobré boční držení a se sportovním "M" volantem má řidič vše pod kontrolou. Vůz je sériově vybaven ušlechtilou kůží Walknappa. Zákazníkům, kteří si chtějí BMW Z4 M Roadster upravit k obrazu svému, nabízí BMW tři exkluzivní varianty interiéru a navíc k vybraným sériovým lakům ještě tři "M" laky.
Foto: BMW
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.