BMW Z4 M Roadster příjde společně se svou "nesportovní" variantou BMW Z4 Roadster na jaře 2006. Pod kapotou se bude ukrývat řadový šestiválec s 252kW/343 PS a zvihový objem 3246 centimetů kubických.
Ten poskytuje maximální kroutící moment 365Nm a žene BMW Z4 M Roadster k oslňujícím jízdím výkonům: maximální rychlost je tradičně elektronicky omezena na 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5 sekund. Za stejnou dobu zrychlí se zařazeným čtvrtým rychlostním stupněm z 80 na 120 km/h. Radost z jízdy zajišťuje nízko položené těžiště vozu a specifické "emkové" podvozky. Váha nového BMW Z4 M Roadster je rovnoměrně rozložena na přední a zadní nápravu. Tím se vůz stává snadno ovladatelný a agilní.
Pro zesílení pohonu zadních kol užívá BMW M uzavírání diferenciálu. Ten zabraňuje přetáčení hnacích kol tak, že na štěrku nebo sněhu udržuje vozidlo optimální trakci. Tento systém propůjčuje vozu více jízdní stability a optimálně urychluje výjezd ze zatáčky. O bezpečnost "emkové" verze tohoto roadsteru se stará nová verze dynamické kontroly stability (DSC) a odvětrávané, zvláště pevné brzdy s vysokým brzdným účinkem. Brzdná dráha ze 100 km/h je kratší než 34 metrů.
Co se týče detailů a výbavy nového BMW Z4 M Roadster, vše je typicky "emkové". Přední spoiler s aerodynamickými rohy, zadní spoiler s difuzérem a čtyři chromované výfukové koncovky upozorňují na to, že se jedná o obzvláště dynamický vůz. O optimální přilnavost k vozovce se starají 18 palcová kola z lehkých slitin v "M" designu. Důsledně propracovaný není jen zvenku, ale i zevnitř. "M" spotrovní sedadla nabízejí velmi dobré boční držení a se sportovním "M" volantem má řidič vše pod kontrolou. Vůz je sériově vybaven ušlechtilou kůží Walknappa. Zákazníkům, kteří si chtějí BMW Z4 M Roadster upravit k obrazu svému, nabízí BMW tři exkluzivní varianty interiéru a navíc k vybraným sériovým lakům ještě tři "M" laky.
Foto: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.