EcoRacer svým atraktivním designem dokazuje, že i extrémně hospodárný vůz může vzbuzovat zaslouženou pozornost všude, kde se objeví. Jeho kompaktní karoserie je dlouhá 3,77 m, široká 1,74 m a vysoká jen 1,21 m, rozvor speciálně vyvinutých 17" kol z lehkých slitin činí 248 cm. Dynamický image umocňují velmi krátké převisy karoserie, široký rozchod kol (154 cm vpředu, 151 cm vzadu) i čelní zdvojená a koncová světla tvořená LED diodami. I když EcoRacer je "pouhým" prototypem, není to jen výstavní atrapa, která má po skončení autosalonu navždy zmizet kdesi v depozitáři nikdy nedotažených konceptů. EcoRacer si přiváží řadu unikátních prvků a řešení, která by se i sama o sobě dobře uplatnila u sériově vyráběných modelů. Například při otevírání elektromechanicky ovládaných dveří se samočinně - jako křídla - odklápějí i části střechy nade dveřmi, což usnadňuje nastupování a vystupování. Podélná střešní konzole ve tvaru písmene "T" je vyjímatelná, rychle demontovat lze i celou "hatch" záď vozu a podle přání řidiče mizí i boční okna. Rozměrné čelní okno i s rámem lze snadno zaměnit za nízký věrný štítek, jehož tvar je inspirován závodními vozy. Díky této karosářské flexibilitě se EcoRacer dokáže rychle proměnit z kupé na roadster a dále i na puristický speedster.
Srdcem prototypu EcoRacer je uprostřed uložený turbodiesel TDI nové generace o zdvihovém objemu jen 1,5 l (přesně 1484 cm3), ze kterého dává moderní čtyřválec při otáčkách 4000 min-1 výkon 100 kW/136 k. Točivý moment turbodieselu, pracujícího s kompresním poměrem 17,2:1, je v rozmezí otáček 1900 min-1 až 3750 min-1 vyšší než 250 Nm. Motor 1.5 TDI je nejenom výkonný a hospodárný, ale také příkladně "čistý", protože už nyní plní požadavky teprve připravované emisní normy EU 5. Výkon motoru se přenáší na zadní kola prostřednictvím dvouspojkové převodovky DSG.
Přední sedmnáctipalcová kola jsou zavěšena na zdvojených trojúhelníkových ramenech, vzadu je moderní čtyřprvková náprava. O brzdění se starají kotoučové brzdy - vpředu jsou ventilované kotouče o průměru 288 mm, zadní kotouče mají průměr 286 mm. Do brzdového okruhu je zařazený stabilizační systém ESP, převzatý z nového Passatu, který byl však pro EcoRacer výrazně modifikován. Dvousedadlový interiér odpovídá sportovnímu naturelu vozu. Kůží čalouněná sedadla jsou dokonale aerodynamicky tvarovaná, nově stylizovaný volant má průměr 340 mm, motor se spouští tlačítkem na přístrojové desce. Originálním prvkem je centrální multifunkční displej, který je propojený se sloupkem řízení a natáčí se spolu s volantem, takže řidič jej má vždy perfektně na očích. Puristicky řešený kokpit obsahuje jen nejzákladnější spínače a ovladače, centrální displej zobrazuje pouze ty nejdůležitější údaje. Pokud řidič navolí režim manuálního řazení převodovky DSG, avizuje mu palubní displej i optimální moment pro přeřazení.
Dalším technologickým highlightem prototypu EcoRacer je autorizační systém, který rozeznává oprávněného řidiče na základě vyhodnocení otisku prstu. Toto zařízení lze využít i tak, že jednotlivým řidičům odpovídá různé nastavení vozu - rodiče si mohou například jednoduše pojistit, že pokud vůz má řídit jejich osmnáctiletý syn či dcera s malými řidičskými zkušenostmi, sníží se maximální dosažitelná rychlost vozu a ESP nelze deaktivovat.
Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen