Vylepšený model BMW Z4 Roadster příjde na trh v březnu roku 2006. S novými motory, pozměněným designem a rozšířenou výbavou má nové BMW Z4 Roadster co nabídnout.
Zároveň s ním příjde i sportovní varianta tohoto vozu, a to BMW Z4 Roadster M.
Na jaře 2006 dostane BMW Z4 Roadster nový benzínový šestiválec s hořčíkovo-hliníkovou klikovou skříní. Je extrémně lehký, nabízí narozdíl od předchůdce o 12 procent vyšší výkon a zároveň má nižší spotřebu. Se zvýšeným zdvihovým objemem poskytují teď BMW Z4 2,5si a BMW Z4 3,0si 160kW/218 PS a 195kW/265 PS. Oba modely mají zároveň vyšší maximální točivý moment - 250Nm, respektive 315Nm. I přes nárůst výkonu spotřebují nové modely na 100 km trati méně paliva než jejich předchůdci.
Zevnějškem si BMW Z4 Roadster zachovává své typické proporce. Ostřeji vytvarovaný přední spoiler ovlivňuje vzezření vozu a odvádí charakteristické linie. Se změněným designem harmonizují nové ploché mlhovky. Jemnou práci udělali také designéři na bocích auta. Zvýrazněné boční prahy zajišťují nápadnější vzhled a konvexně-konkávní plochy zase hru světla a stínu. Zadní části dominují nově vytvarovaná světla s bílými blinkry a ostřeji konturovaný nárazník. Díky němu vypadá nové BMW Z4 Roadster široce a mocně.
Interiér vozu působí díky tunelově formovaným kulatým přístrojům a jasným tvarům sportovně-puristicky. Sériová výbava nového BMW Z4 Roadster zahrnuje vedle nejnovější generace dynamické kontroly stability vozidla (DSC) také šestistupňovou manuální převodovku. Díky krátkým převodům může řidič i při sportovním způsobu jízdy rychle a bezpečně zařadit požadovaný stupeň. Díky bohaté příplatkové výbavě, různým lakům a dekorovým variantám se dá nové BMW Z4 Roadster individuálně uzpůsobit.
Foto: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.