Vylepšený model BMW Z4 Roadster příjde na trh v březnu roku 2006. S novými motory, pozměněným designem a rozšířenou výbavou má nové BMW Z4 Roadster co nabídnout.
Zároveň s ním příjde i sportovní varianta tohoto vozu, a to BMW Z4 Roadster M.
Na jaře 2006 dostane BMW Z4 Roadster nový benzínový šestiválec s hořčíkovo-hliníkovou klikovou skříní. Je extrémně lehký, nabízí narozdíl od předchůdce o 12 procent vyšší výkon a zároveň má nižší spotřebu. Se zvýšeným zdvihovým objemem poskytují teď BMW Z4 2,5si a BMW Z4 3,0si 160kW/218 PS a 195kW/265 PS. Oba modely mají zároveň vyšší maximální točivý moment - 250Nm, respektive 315Nm. I přes nárůst výkonu spotřebují nové modely na 100 km trati méně paliva než jejich předchůdci.
Zevnějškem si BMW Z4 Roadster zachovává své typické proporce. Ostřeji vytvarovaný přední spoiler ovlivňuje vzezření vozu a odvádí charakteristické linie. Se změněným designem harmonizují nové ploché mlhovky. Jemnou práci udělali také designéři na bocích auta. Zvýrazněné boční prahy zajišťují nápadnější vzhled a konvexně-konkávní plochy zase hru světla a stínu. Zadní části dominují nově vytvarovaná světla s bílými blinkry a ostřeji konturovaný nárazník. Díky němu vypadá nové BMW Z4 Roadster široce a mocně.
Interiér vozu působí díky tunelově formovaným kulatým přístrojům a jasným tvarům sportovně-puristicky. Sériová výbava nového BMW Z4 Roadster zahrnuje vedle nejnovější generace dynamické kontroly stability vozidla (DSC) také šestistupňovou manuální převodovku. Díky krátkým převodům může řidič i při sportovním způsobu jízdy rychle a bezpečně zařadit požadovaný stupeň. Díky bohaté příplatkové výbavě, různým lakům a dekorovým variantám se dá nové BMW Z4 Roadster individuálně uzpůsobit.
Foto: BMW
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.