Fabia s novým motorem TDI na úsporné jízdě, dlouhé 18.000 km.
„Mistr světa v úsporné jízdě“ Gerhard Plattner vyrazí s vozem Škoda Fabia 1,4 TDI z Hamburku, vybaven pouze 1.000 euro, na cestu po 31 zemích Evropy, při níž urazí 18.000 kilometrů. Cílem je, aby z těchto 1.000 euro na pohonné hmoty ještě něco přivezl domů.
Jak daleko se automobilista dostane s 1.000 euro na pohonné hmoty? Tuto otázku se bude v následujících týdnech zodpovědět „Eco-Driver“ Gerhard Plattner. Vybaven měšcem s 1.000 jednoeurových mincí vyrazí 7. listopadu 2005 se Škodou Fabia z Hamburku na čtyřtýdenní cestu, která povede prakticky kolem celé Evropy. Kvůli aktuálnímu ročnímu období bude Fabia vybavena zimními pneumatikami, což sice zvýší bezpečnost, ale také spotřebu. „V tuto dobu by z důvodu nízkých teplot byla jízda na šetrnějších letních pneumatikách z hlediska bezpečnosti nezodpovědná“, říká expert na úspory, který v rámci své tour na severu možná bude muset urazit několik tisíc kilometrů po vozovkách, pokrytých ledem a sněhem a který je přesvědčen o tom, že mu z oněch 1.000 euro na pohonné hmoty ještě něco zbude.Plattner si pro svou cestu vybral Škodu Fabia TDI s novým tříválcovým motorem o výkonu 70 koňských sil a s průměrnou spotřebou 4,7 litru na sto kilometrů. Harmonogram, který je nutno v rámci jízdy kolem Evropy dodržet, kvůli mnoha předem naplánovaným termínům, je velice těsný. „Na loudání nebude čas“, je si vědom specialista na dálkové tratě, který se bude snažit o dosažení průměrné rychlosti vyšší než 80 km/h. „Ale to také není smyslem cesty. Spíše se má ukázat, že se Škodou Fabia TDI lze i za nepříznivých podmínek jet tak, aby byla dodržena průměrná normovaná spotřeba 4,7 litru na 100 kilometrů, nebo se dokonce dostat pod tuto hodnotu.“ To také bude nutné, protože při průměrné evropské ceně 1,20 euro za litr nafty by 1.000 euro na cestu z Hamburku do Hamburku přes 31 států nevystačilo.Trasa Gerharda Plattnera povede z Hamburku do Dánska, Norska, Švédska, Finska, Estonska, Lotyšska, Litvy, Polska, Česka, Slovenska, Rakouska, Slovinska, Chorvatska, Maďarska, Rumunska, Bulharska, Řecka, Itálie, San Marina, Lichtenštejnska, Švýcarska, Monaka, Francie, Španělska, Portugalska, Irska, Velké Británie, Belgie, Lucemburska, Nizozemí a zpět do Německy, na místo startu v Hamburku. Zdroj: Škoda Auto
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.