Fabia s novým motorem TDI na úsporné jízdě, dlouhé 18.000 km.
„Mistr světa v úsporné jízdě“ Gerhard Plattner vyrazí s vozem Škoda Fabia 1,4 TDI z Hamburku, vybaven pouze 1.000 euro, na cestu po 31 zemích Evropy, při níž urazí 18.000 kilometrů. Cílem je, aby z těchto 1.000 euro na pohonné hmoty ještě něco přivezl domů.
Jak daleko se automobilista dostane s 1.000 euro na pohonné hmoty? Tuto otázku se bude v následujících týdnech zodpovědět „Eco-Driver“ Gerhard Plattner. Vybaven měšcem s 1.000 jednoeurových mincí vyrazí 7. listopadu 2005 se Škodou Fabia z Hamburku na čtyřtýdenní cestu, která povede prakticky kolem celé Evropy. Kvůli aktuálnímu ročnímu období bude Fabia vybavena zimními pneumatikami, což sice zvýší bezpečnost, ale také spotřebu. „V tuto dobu by z důvodu nízkých teplot byla jízda na šetrnějších letních pneumatikách z hlediska bezpečnosti nezodpovědná“, říká expert na úspory, který v rámci své tour na severu možná bude muset urazit několik tisíc kilometrů po vozovkách, pokrytých ledem a sněhem a který je přesvědčen o tom, že mu z oněch 1.000 euro na pohonné hmoty ještě něco zbude.Plattner si pro svou cestu vybral Škodu Fabia TDI s novým tříválcovým motorem o výkonu 70 koňských sil a s průměrnou spotřebou 4,7 litru na sto kilometrů. Harmonogram, který je nutno v rámci jízdy kolem Evropy dodržet, kvůli mnoha předem naplánovaným termínům, je velice těsný. „Na loudání nebude čas“, je si vědom specialista na dálkové tratě, který se bude snažit o dosažení průměrné rychlosti vyšší než 80 km/h. „Ale to také není smyslem cesty. Spíše se má ukázat, že se Škodou Fabia TDI lze i za nepříznivých podmínek jet tak, aby byla dodržena průměrná normovaná spotřeba 4,7 litru na 100 kilometrů, nebo se dokonce dostat pod tuto hodnotu.“ To také bude nutné, protože při průměrné evropské ceně 1,20 euro za litr nafty by 1.000 euro na cestu z Hamburku do Hamburku přes 31 států nevystačilo.Trasa Gerharda Plattnera povede z Hamburku do Dánska, Norska, Švédska, Finska, Estonska, Lotyšska, Litvy, Polska, Česka, Slovenska, Rakouska, Slovinska, Chorvatska, Maďarska, Rumunska, Bulharska, Řecka, Itálie, San Marina, Lichtenštejnska, Švýcarska, Monaka, Francie, Španělska, Portugalska, Irska, Velké Británie, Belgie, Lucemburska, Nizozemí a zpět do Německy, na místo startu v Hamburku. Zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.